Μακροβιοτική: Σώμα και πνεύμα του αιώνιου έφηβου

Κατηγορία Διατροφή
Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015 00:00 Διαβάστηκε 3734 φορές
Issue 65

Γράφει ο Σταύρος Καραγιλάνης, σύμβουλος και σεφ Μακροβιοτικής διατροφής, ιδρυτής του ONE project – Our Natural Evolution

Προκειμένου να κατανοήσουμε τι σημαίνει αντιγήρανση, χρειάζεται να καταλάβουμε τι είναι η γήρανση, πώς Σώμα, Νους και Πνεύμα, φθείρονται από τη φυσιολογική διαδικασία εκφυλισμού της ζωής και πώς μπορούμε να καθυστερήσουμε αυτή τη διαδικασία;

Στη Μακροβιοτική όλα τα φαινόμενα αναλύονται ενεργειακά. Με βάση το Τάο, αναλύουμε κάθε τι που συμβαίνει ή υπάρχει, σύμφωνα με τις δύο συμπαντικές δυνάμεις, που αναφέρονται ως Γιν και Γιανγκ. Έτσι, η ενέργεια που δημιουργεί διαστολή, χαλάρωση, αποσύνθεση κοκ, ονομάζεται Γιν, ενώ η τάση που δημιουργεί συστολή, σφίξιμο, συγκέντρωση κοκ, ονομάζεται Γιανγκ. Όλα τα φαινόμενα περιέχουν και τις δύο δυνάμεις, αλλά κάποια επικρατεί, ώστε να χαρακτηρίζει αντίστοιχα το φαινόμενο σε Γιν ή Γιανγκ.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ο εκφυλισμός των κυττάρων σημαίνει την επικράτηση του Γιν. Ενώ είναι μία φυσική διαδικασία, εδώ το ζητούμενο είναι όταν γίνεται με ταχύτερο ρυθμό. Αντίστοιχα, η κυτταρική ανανέωση σημαίνει την υπερίσχυση του Γιανγκ, κι εδώ το ζήτημα είναι όταν η ανανέωση είναι αργή.

Τι κάνουμε για να επιβραδύνουμε τον κυτταρικό θάνατο;

  1. Μειώνουμε την ανάπτυξη Γιν ενέργειας.
  2. Αυξάνουμε την Γιανγκ ενέργεια.
  3. 1.Καλή μάσηση της τροφής. Τουλάχιστον 30-50 φορές την κάθε μπουκιά, ώσπου να γίνει χυλός πριν την καταπιούμε, όπως αναφέρει και ο Ιπποκράτης. Τρώμε με ησυχία και συγκέντρωση.
  4. Ακολουθούμε το Πρότυπο Μακροβιοτική Διατροφής. 50% δημητριακά, 25% τοπικά κι εποχιακά λαχανικά, 15% όσπρια, 5% σούπες, 5% λοιπές τροφές. (Περισσότερα στο www..gr).
  5. Αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Επιλέγουμε την τροφή μας, να είναι κοντά στη φυσική της μορφή.
  6. Καταναλώνουμε πολλές προβιοτικές τροφές. Τα προβιοτικά τρόφιμα είναι αποτέλεσμα ζύμωσης που δημιουργεί λακτοβακτήρια, τα ωφέλιμα βακτήρια στα έντερά μας.
    Σημαντικές τέτοιες τροφές είναι:

Όμως, αυτό πρέπει να γίνει με ισορροπία ώστε να μην επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού και η υπερβολή Γιανγκ, επίσης επιφέρει θάνατο! Χρειάζεται λοιπόν να ακολουθούμε έναν τρόπο ζωής και διατροφής, σύμφωνα με την Τάξη του Σύμπαντος (OrderoftheUniverse), όπως ανάφερε ο GeorgeOhsawa στο ομότιτλο βιβλίο του.

Μαθαίνοντας πώς λειτουργούν τα Γιν και Γιανγκ, μπορούμε να κατευθύνουμε τη ροή της ζωής μας, και να γίνουμε Δημιουργοί της. Περισσότερα για το πώς λειτουργούν, πως μας επηρεάζουν και πώς να εξισορροπήσουμε τις δύο αυτές ενέργειες προς όφελός μας, θα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.

Ας δούμε πώς μπορούμε να διατηρήσουμε τη νεότητά μας σε Σώμα, Νου και Πνεύμα! Ακολουθώντας τον παρακάτω Δεκάλογο, υποστηρίζουμε το Σώμα μας να είναι εύρωστο, και να ανανεώνεται φυσιολογικά. Έτσι θα ζήσουμε μία ζωή μακρά με καλή υγεία. Μία Μακροβιοτική ζωή!

  • Μίσο - Σάλτσα σόγιας: παραδοσιακά προϊόντα φυσικής ζύμωσης. Πλούσια σε ένζυμα και λακτοβάκιλλους.
  • Πίκλες: Λαχανικά τουρσί, χωρίς ξύδι, που παρασκευάζουμε εύκολα στο σπίτι μας!
  • Ουμεμπόσι: το βερίκοκο-βασιλιάς των αλκαλικών τροφών, αλλάζει την ποιότητα του αίματός μας σε λίγα λεπτά.
  1. 5.Αποφυγή ακραίων τροφών. Η ορθή διαχείριση των τροφών με ακραίο ενεργειακή επίδραση, βοηθά να έχουμε καθαρό νου και ισορροπία.

Ακραία ΓΙΝ: Ζάχαρη, χημικές ουσίες, αλκοόλ, διεγερτικά, τροπικά φρούτα-λαχανικά, Σολανοειδή, συμπληρώματα διατροφής. Δημιουργούν νοητική κόπωση, μελαγχολία, συναισθηματικό ερεθισμό, φόβο, θυματοποίηση.

Ακραία ΓΙΑΝΓΚ: Αλάτι, αυγά, κρέας, πουλερικά, γαλακτοκομικά, θαλασσινά, αρτοποιήματα. Δημιουργούν γενική κόπωση, νοητική αστάθεια, θυμό, αδιαλλαξία.

  1. 6.Αποφυγή της υπερφαγίας, ειδικά αργά το βράδυ. Σταματάμε το γεύμα όταν νιώθουμε πλήρεις 80% και 3 ώρες πριν τον ύπνο.
  2. 7.Αποφυγή – μείωση χημικών και ακτινοβολίας. Χημικά καλλυντικά και καθαριστικά, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, μαγείρεμα σε ηλεκτρικό ή μικροκύματα, συμβάλουν στον αποσυντονισμό των κυττάρων και την πρόωρη γήρανσή τους.
  3. 8.Καθημερινή άσκηση – αναπνοές. Η παροχή οξυγόνου στο αίμα και η κίνηση μυών και ιστών, ενισχύουν την ανάπλασή τους.
  4. 9.Επαφή με τη Φύση – ενεργητικότητα. Η φυσική ζωή προϋποθέτει την επαφή μας με τα φυσικά στοιχεία (δάσος, θάλασσα, ήλιος, ζώα, ουρανός κοκ). Λαμβάνουμε έτσι πιο καθαρά την Συμπαντική ακτινοβολία, που ρέει ομαλότερα στην ύπαιθρο, απ’ ότι στις πόλεις.
  5. 10.Απλότητα και θετικότητα. Ζούμε και τρεφόμαστε απλά, είμαστε θετικοί προς κάθε τι και κάθε έναν. Τραγουδάμε κάτι χαρούμενο καθημερινά!

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι ένα υγιές σώμα, υποστηρίζει την ψυχολογία μας, βοηθά το νου να είναι συγκεντρωτικός, μας δίνει αυτοπεποίθηση. Νιώθουμε σίγουροι ότι όλα θα είναι καλά.

Μάθετε πως μπορείτε να ενσωματώσετε έναν Μακροβιοτικό τρόπο ζωής και διατροφής στη ζωή σας, στο www.oneproject.gr.