Μακροβιοτική για… ήρεμο έντερο!

Κατηγορία Διατροφή
Σάββατο, 11 Ιουλίου 2015 00:00 Διαβάστηκε 4766 φορές
Issue 68

Οι γαστρεντερικές διαταραχές, είναι από τις κυριότερες στη σύγχρονη κοινωνία και οφείλονται στον τρόπο ζωής και διατροφής. Οι ραφιναρισμένες τροφές, τα χημικά και συντηρητικά, η έλλειψη φυτικών ινών και το ακατάστατο πρόγραμμα, εξουθενώνουν το πεπτικό σύστημα. Το πεπτικό σύστημα είναι τόσο σημαντικό, αφού παράλληλα με το νευρικό σύστημα που μας ξεχωρίζει ως ανθρώπους, με λογική σκέψη, είναι το πρώτο που αναπτύσσεται σε ένα έμβρυο και υποστηρίζει όλες τις λειτουργίες μας. Γι’ αυτό η διατροφή μπορεί να θεραπεύει όλες τις διαταραχές μας (σωματικές, νοητικές ψυχοσυναισθηματικές).

Γράφει ο Σταύρος Καραγιλάνης, stavros@oneproject.gr

Διάγνωση στο πρόσωπο!

Τα χείλη μας αντιπροσωπεύουν το πεπτικό σύστημα. Το σφιχτό, στενό άνω χείλος υποδεικνύει σφιχτό στομάχι. Παράλληλα σημαίνει συνήθως χρόνια υπογλυκαιμία λόγω επηρεασμού στο πάγκρεας. Το σφιχτό κάτω χείλος αντίστοιχα, υποδηλώνει εντερική στασιμότητα και μπλοκάρισμα. Τροφές όπως κρέας, αυγά, κοτόπουλο, αλατισμένα τυριά, ψωμί, μπισκότα και αρτοσκευάσματα, δημιουργούν σφίξιμο στα πεπτικά όργανα, επηρεάζοντας την πεπτική διαδικασία.

Η αντίθετη κατάσταση, η χαλαρότητα και διαστολή (Γιν), φαίνεται από τα πρησμένα και φουσκωμένα χείλη. Το άνω χείλος υποδεικνύει στομαχικά προβλήματα (καούρες, έλκος κ.α.), ενώ το κάτω, χαλαρότητα εντέρων, μειωμένη περίσταλση, φλεγμονές, αιμορροΐδες, κήλες κ.α. Αιτία, η υπερβολική κατανάλωση Γιν τροφών (διαστολή), όπως ζάχαρη, μπαχαρικά, τροπικά φρούτα και χυμοί, σολανοειδή (πατάτες, τομάτες, μελιτζάνες), αλκοόλ, καφεΐνη κοκ.

Η έλλειψη αναποφλοίωτων σιτηρών, λαχανικών, οσπρίων και ινών, συμβάλλει και στις δύο παραπάνω καταστάσεις.

Σχετικά με το Ευερέθιστο Έντερο

Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ) ή σπαστική κολίτιδα, είναι αποτέλεσμα της κατανάλωσης ακραίων τροφών (Γιν-Γιανγκ) και έλλειψης προγράμματος στα γεύματα, καθώς και ελλιπούς μάσησης, χρήσης χημικών και φαρμάκων. Η διαταραχή στη λειτουργία και την οικολογία των εντέρων, προκαλεί διάφορα ανεπιθύμητα συμπτώματα, τα οποία επιμένουν.

Τρόποι αντιμετώπισης

Η Μακροβιοτική προσέγγιση, ερευνά την ενεργειακή ισορροπία σε καταστάσεις και τροφές, βοηθώντας να στοχεύσουμε το κατάλληλο θεραπευτικές μέσο.

Έτσι, η βαθύτερη κατάσταση του ΣΕΕ, μπορεί να εξισορροπηθεί με ένα μέσο με τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • ενέργεια συγκέντρωσης
  • στερεοποιητική, κατευναστική δράση
  • αλκαλικότητα.

Συνταγή για εσωτερική χρήση

Τo Ούμε- Κούζου (από τα υλικά Ουμεμπόσι – Κούζου), είναι ένα ρόφημα με ευρύ θεραπευτικό φάσμα για το γαστρεντερικό σύστημα.

Το Κούζου, είναι μία ρίζα με ενέργεια συγκέντρωσης - Γιανγκ και ισχυρή στερεοποιητική ικανότητα. Χρησιμοποιείται ως πηκτικό μέσο στη Μακροβιοτική κουζίνα. Σταθεροποιεί την περίσταλση, ηρεμεί στομάχι και έντερα, βοηθά την επούλωση ελκών λόγω των φλαβονοειδών και της κολλώδους υφής του.

Το Ουμεμπόσι είναι πίκλα βερίκοκου, που ρυθμίζει τα γαστρικά υγρά, αλκαλικό, με αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Ο συνδυασμός των ινών του Κούζου με τις αντιφλεγμονώδης ιδιότητες του Ουμεμπόσι βοηθούν στην μείωση συμπτωμάτων όπως η διάρροια ή η δυσκοιλιότητα, ο τυμπανισμός, η δηλητηρίαση κ.α.

Βασική Συνταγή Ούμε-Κούζου

Υλικά
½ Oυμεμπόσι ψιλοκομμένο

1 κουτ. γλυκού Κούζου

1 μικρή κούπα νερό

Παρασκευή

Βάζουμε το Ουμεμπόσι σε κούπα. Αραιώνουμε το Κούζου στο κρύο νερό σε ένα μπρίκι. Σε χαμηλή φωτιά ζεσταίνουμε το μίγμα, ανακατεύοντας διαρκώς να μην σβολιάσει. Σε 2-3 λεπτά θα αρχίσει να γίνεται διάφανο, μόλις βράσει σερβίρουμε στην κούπα. Καταναλώνουμε ζεστό.

Παραλλαγή 1 (για πιο Γιν κατάσταση)

Για πιο Γιανγκ και αλκαλική ποιότητα, προσθέτουμε λίγες σταγόνες Σάλτσα Σόγιας φυσικής ζύμωσης.

Παραλλαγή 2 (για Γιανγκ κατάσταση)

Για δυσκοιλιότητα, λόγω σφιχτών εντέρων, φτιάξτε Άμε Κούζου (Γλυκό Κούζου): 1 κουταλάκι Κούζου, 1 κούπα νερό, 2 κουταλάκια σιρόπι ρυζιού ή κριθαριού. Βοηθά σε περιόδους έντασης, στρες και υπογλυκαιμίας. Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει με χυμό μήλου και Κούζου.

ΠΩΣ τρώμε = ΠΩΣ είμαστε

Για την αποκατάσταση των πεπτικών οργάνων, χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στον τρόπο διατροφή που θα μειώσουν την επιβάρυνση και θα τα αναζωογονήσουν, όπως:

  1. Καλή μάσηση (τουλάχιστον 40-50 φορές/μπουκιά).
  2. Γεύματα σε τακτές ώρες (Πρωί 7-8πμ, Μεσημέρι 12-12:30μμ, Βράδυ 6-7μμ).
  3. Τελευταίο γεύμα, 3 ώρες προ ύπνου.
  4. Πηγαίνουμε για ύπνο νωρίς (τουλάχιστον πριν τα μεσάνυχτα).

Ακολουθώντας τη βασική Μακροβιοτική Διατροφή, εξισορροπείτε το εσωτερικό με το εξωτερικό περιβάλλον, απολαμβάνοντας κάθε ημέρα με υγεία και ευτυχία.

Μάθετε για την Μακροβιοτική Διατροφική Πίτα στο www.oneproject.gr

Άλλες «συνταγές» για πεπτική αρμονία

Η Μακροβιοτική Διατροφή μπορεί να προλάβει και να εξισορροπήσει καταστάσεις όπως το ευερέθιστο έντερο, σε συνδυασμό με ήπια σωματική δραστηριότητα, εξωτερικές εφαρμογές όπως κομπρέσα αλατιού ή τζίντζερ, νοητικές και πνευματικές πρακτικές, Σιάτσου και με θετικότητα, που εκφράζεται υπέροχα σιγοτραγουδώντας ένα χαρούμενο σκοπό!