Πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι η συνήθεια να καταναλώνουμε επεξεργασμένα τρόφιμα;

Κατηγορία Διατροφή
Τετάρτη, 18 Απριλίου 2018 23:59 Διαβάστηκε 649 φορές
online Πέτρος Ε. Ζορμπάνος

Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών οδηγεί σε χρόνιες, εκφυλιστικές ασθένειες.

 

Οι κίνδυνοι της κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων έχουν συζητηθεί και παρουσιάζονται ξανά και ξανά σε πολλές μελέτες εδώ και δεκαετίες. Ως υπενθύμιση ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πραγματικά, πρόσφατες μελέτες δείχνουν πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι η συνήθεια να καταναλώνουμε επεξεργασμένα τρόφιμα.

Υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά είδη των λεγόμενων υπερτροφών (superfoods) που είναι γνωστό ότι αποτελούν θαυμάσιες πηγές θρεπτικών ουσιών και μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση ενός καλού επιπέδου υγείας. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι άνθρωποι επιδίδονται στην κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων πιο συχνά από ό, τι θα έπρεπε. Και όπως αναφέρεται σε άρθρο που δημοσιεύτηκε ηλεκτρονικά στον ιστότοπο Waking Times "μερικές φορές χρειαζόμαστε μια έντονη υπενθύμιση των κινδύνων των επεξεργασμένων τροφών ώστε να τις αποφεύγουμε από τη διατροφή μας". Για το σκοπό αυτό, δημοσίευσαν μελέτες που εστιάζουν σε συγκεκριμένους κινδύνους που θα μπορούσαν και θα έπρεπε να αποφευχθούν αν απλά αποφύγουμε τις επεξεργασμένες τροφές στη διατροφή μας.

Στις δύο πρώτες μελέτες που δημοσιεύτηκαν, οι ερευνητές έδειξαν στοιχεία ότι μια δίαιτα υψηλή σε επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να θέσει τα άτομα σε κίνδυνο καρκίνου και παχυσαρκίας. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένες προσωπικές επιλογές που σχετίζονται με τη διατροφή πραγματικά διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο σε ό,τι αφορά τον κίνδυνο καρκίνου. Το ίδιο ισχύει και για την παχυσαρκία, καθώς η δεύτερη μελέτη επισημαίνει ότι η υπερ-επεξεργασία τροφίμων οδηγεί σε προβλήματα όπως υπερβολικές ποσότητες κορεσμένων ή trans-λιπαρών, ζάχαρης και νατρίου στα τρόφιμα. Για να μην αναφέρουμε επίσης τη χαμηλή ποσότητα βιταμινών και ανόργανων ουσιών σε αυτά. Όταν προσθέσουμε το γεγονός ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα τείνουν συνήθως να είναι "θερμιδικές βόμβες", παίρνουμε ένα συνδυασμό που οδηγεί σε εκτεταμένη παχυσαρκία.

Στη δεύτερη μελέτη, εστιάστηκαν στις βιομηχανικές χημικές ουσίες στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Σε μια τυποποιημένη εργαστηριακή μελέτη σε 10 διαφορετικά είδη τέτοιων προϊόντων, διαπίστωσαν την ύπαρξη χημικών ουσιών όπως οι φθαλικές ενώσεις, οι οποίες αποτελούν πολύ σοβαρό κίνδυνο για τους καταναλωτές.

Τέλος, παρουσίασαν μια τρίτη μελέτη, η οποία έδειχνε το πώς η κακή διατροφή οδηγεί ακόμα και σε αύξηση της θνησιμότητας. Σύμφωνα με μια έκθεση σχετικά με τη μελέτη, η δίαιτα είναι ο δεύτερος υψηλότερος παράγοντας κινδύνου για πρόωρο θάνατο, μετά από το κάπνισμα. Κάποιοι άλλοι γνωστοί παράγοντες υψηλού κινδύνου, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, είναι η αύξηση του σακχάρου του αίματος, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο υψηλός δείκτης μάζας σώματος και η υψηλή συνολική χοληστερόλη. Πρακτικά όλα αυτά προκαλούνται από την υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η δημοτικότητα της δυτικής διατροφής, η οποία τείνει να περιλαμβάνει πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, έχει σιγά-σιγά αρχίσει να εμφανίζεται και σε άλλα μέρη του κόσμου. Ακόμα και αναπτυσσόμενα έθνη έχουν υιοθετήσει τη δυτική διατροφή. Για το λόγο αυτό, είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ να γίνουν γνωστοί οι κίνδυνοι της κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων. Είναι λοιπόν σημαντικό που όλες αυτές οι μελέτες εξακολουθούν να εμφανίζονται με ολοένα και περισσότερες ενδείξεις και πληροφορίες που το ευρύ κοινό μπορεί να βασίζεται και να χρησιμοποιεί.

Ίσως να πιστεύετε ότι ο αποκλεισμός των επεξεργασμένων τροφών από τη διατροφή σας θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια θρεπτικών ουσιών με κάποιο τρόπο, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι τελικά θα έχετε μεγάλο όφελος όταν το κάνετε. Άλλωστε, η λογική εναλλακτική λύση αφού σταματήσετε να καταναλώνετε επεξεργασμένες τροφές, θα είναι να τρώτε φυσικές τροφές, βιολογικές υπερτροφές που έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικές και εξαιρετικά θρεπτικές. Αυτές οι διατροφικές επιλογές θα σας οδηγήσουν σύντομα σε μια πιο υγιή εκδοχή του εαυτού σας.

Πηγές: WakingTimesShape