Σέσκουλα (Beta Vulgaris var. Cicla): Αυξάνουν την αντοχή και μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Κατηγορία Διατροφή
Δευτέρα, 02 Ιουλίου 2018 08:12 Διαβάστηκε 842 φορές
online Ιορδάνης Βελισσάρης

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν ωφέλιμες τροφές με ένα ευρύ φάσμα οφελών για την υγεία. Ένα από αυτά είναι το σέσκουλο, το οποίο, σύμφωνα με έρευνα, μπορεί να ενισχύσει την αντοχή και τις αθλητικές επιδόσεις και να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

Μια μελέτη του 2013 που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Clinical Pharmacology και αφορούσε τρόφιμα πλούσια σε νιτρικά όπως τα σέσκουλα, έδειξε ότι διαθέτουν καρδιαγγειακά οφέλη όπως χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, βελτιωμένη ενδοθηλιακή δυσλειτουργία και αναστολή της συσσώρευσης αιμοπεταλίων.

Επιπλέον, τα σέσκουλα μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα καθώς και στη ρύθμιση και μείωση των συμπτωμάτων που σχετίζονται με το διαβήτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περιέχει άλφα-λιποϊκό οξύ, το οποίο αποτελεί αντιοξειδωτικό που βοηθά στην αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης, καταπολεμά το οξειδωτικό στρες και προστατεύει από τη βλάβη των αιμοφόρων αγγείων σε ασθενείς με διαβήτη.

Τα σέσκουλα περιέχουν επίσης νιτρικά άλατα που βελτιώνουν τις αθλητικές επιδόσεις και την αντοχή. Επιπλέον, βελτιώνουν και υποστηρίζουν το αναπνευστικό και το καρδιαγγειακό σύστημα, καθώς και την προστασία από μεταβολικές ασθένειες.

Τα σέσκουλα είναι φυλλώδη λαχανικά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Περιέχουν κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνη Α και βιταμίνη C. Μπορούν επίσης να βελτιώσουν την υγεία των οστών βελτιώνοντας την απορρόφηση του ασβεστίου, μειώνοντας την αποβολή του και ενισχύοντας τις πρωτεΐνες των οστών. Επιπλέον, περιέχουν αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση και πρόληψη του καρκίνου. Η χλωροφύλλη του σέσκουλου αποκαλύφθηκε ότι μπορεί να βοηθήσει στην αναστολή των καρκινογενών ετεροκυκλικών αμινών σε κρέατα ψημένα στη σχάρα. Ως εκ τούτου, είναι καλό να συνοδεύετε με μια σαλάτα σέσκουλου το ψητό μπιφτέκι ή το κοτόπουλό σας. Η κατανάλωση σέσκουλων μπορεί να βελτιώσει τον τόνο του δέρματος και να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας.

Προσθέστε σέσκουλα στη διατροφή σας

Το σέσκουλο έχει μεγάλα, σαρκώδη αλλά τρυφερά σκούρα πράσινα φύλλα. Οι μίσχοι του είναι επίσης παχιοί. Μοιάζει με το σπανάκι, αλλά με μια ισχυρότερη, πιο δυνατή γεύση, αν και δεν σχετίζονται. Διάφοροι τύποι σέσκουλου έχουν διαφορετικά χρωματιστά κοτσάνια και νεύρα, με λίγο λευκό, πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα. Είναι ένα λαχανικό που είναι διαθέσιμο όλο το χρόνο, αλλά είναι καλύτερο από τον Ιούλιο μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου.

Τα σέσκουλα είναι καλύτερα όταν τα φύλλα τους είναι σκληρά και σκούρα πράσινα. Τα μικρότερα φύλλα είναι πιο τρυφερά και έχουν πιο ήπια γεύση. Για να τα διατηρήσετε φρέσκα, αποθηκεύστε τα στο ψυγείο. Μπορούν επίσης να καταναλωθούν ωμά σε σαλάτες ή σε σάντουιτς ή. Μπορούν να σιγοβράσουν, να σοταριστούν, ή να προστεθούν σε σούπες και σάλτσες.

Εδώ είναι μερικοί τρόποι για το πώς να προσθέσετε σέσκουλα, ιδιαίτερα τα φύλλα και τα στελέχη τους, στην καθημερινή διατροφή σας:

  • • Ομελέτα. Μπορείτε να προσθέσετε μια χούφτα φρέσκα σέσκουλα σε μια ομελέτα.
  • • Χυμοί και smoothies - Μια χούφτα φύλλα και μίσχοι σέσκουλων μπορούν να προστεθούν σε ένα φρέσκο χυμό ή smoothie πριν το ανακάτεμα.
  • • Ως συνοδευτικά σε κύριο γεύμα - Σοτάρετε τα φύλλα και τα στελέχη των σέσκουλων με λίγο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Στη συνέχεια, προσθέστε φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι, πολτό σκόρδου και φρεσκοτριμμένο τυρί παρμεζάνα. Μπορεί να καταναλωθεί ως συνοδευτικό ή ως επικάλυψη για ψημένες πατάτες.
  • • Φρέσκο, ωμό - το σέσκουλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φρέσκο και ωμό σε σαλάτες, ή σάντουιτς.

ΠηγέςNaturalHealth365BBCGoodFoodMedicalNewsToday