Ένα κομμάτι πίτσας ίσως αποτελεί πιο υγιεινή επιλογή για το πρωινό από ό, τι τα περισσότερα δημοφιλή δημητριακά!

Κατηγορία Διατροφή
Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018 11:11 Διαβάστηκε 391 φορές
online Ιορδάνης Βελισσάρης

Πίτσα για πρωινό; Διατροφολόγος ισχυρίζεται ότι ένα κομμάτι πίτσας το πρωί μπορεί να είναι πιο υγιεινή επιλογή από ένα μπολ με νιφάδες δημητριακών, καθώς περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες, πιο φρέσκα συστατικά και λιγότερη ζάχαρη. Επιπλέον, πολλά τυποποιημένα δημητριακά γνωστών εταιρειών δεν έχουν αρκετή θρεπτική αξία και δεν παρέχουν επαρκείς πρωτεΐνες ή υγιή λίπη.

Η Chelsey Amer, πιστοποιημένη διαιτολόγος - διατροφολόγος, δήλωσε ότι παρόλο που ένα μέσο κομμάτι πίτσας και ένα μπολ δημητριακών με πλήρες γάλα έχουν σχεδόν το ίδιο ποσό θερμίδων, η πίτσα θα δώσει μια ισχυρή ισορροπία πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λιπών. Τα δημητριακά, από την άλλη πλευρά, έχουν την ίδια ποσότητα θερμίδων χωρίς .ισορροπία θρεπτικών συστατικών.

Μια μερίδα κορν φλέικς έχει 110 θερμίδες, μηδέν γραμμάρια λίπους και 10 γραμμάρια ζάχαρης. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται πολύ, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τρώνε μόνο μία μερίδα. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του Consumer Report του 2014 έδειξε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν 132 τοις εκατό περισσότερο από μία μερίδα, ανάλογα με το μέγεθος του μπολ.

Από την άλλη πλευρά, ένα κομμάτι πίτσας με τυρί έχει περίπου 272 θερμίδες, 12g πρωτεΐνης, 10g λίπους και 4g ζάχαρης. Επιπλέον, η πίτσα έχει όλες τις σημαντικές ομάδες τροφίμων: δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

Η Amer έγραψε στο blog της ότι η κατανάλωση ενός κομματιού πίτσας με τυρί το πρωί θα σας εμποδίσει να φάτε μια ολόκληρη πίτα αργότερα. Σε άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Obesity Coalition, αποκαλύφθηκε ότι κάποια δημοφιλή brands δημητριακών περιέχουν πάνω από το 35% των συστατικών.

"Εκτός και αν επιλέγετε δημητριακά ολικής, τα υπόλοιπα δημητριακά μπορεί να προκαλέσουν μια αύξηση του σακχάρου στο αίμα, το οποίο απελευθερώνει ινσουλίνη και αυτή η επανάληψη κάθε μέρα δεν είναι καλή για το σώμα σας", δήλωσε στη Daily Mail Online η διατροφολόγος Tammy Lakatos Shames του Nutrition Twins.

Άλλοι επιστήμονες διατροφής και υγείας προειδοποιούν να μην τρώμε πίτσα από αλυσίδες εστιατορίων.

Η καθηγήτρια Wendy Kaplan δήλωσε στη Daily Mail ότι η πίτσα δεν είναι ένα "ιδανικό γεύμα", επειδή τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται σε αυτή δεν ξεπερνούν τις ανθυγιεινές ουσίες που περιέχει, όπως οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, τα κορεσμένα λίπη και το νάτριο. Επιπλέον, η ποσότητα των θερμίδων και το λίπος σε μια πίτσα διαφέρουν ανάλογα με το ποιος την παρασκευάζει. Έτσι, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το πόσο αλάτι καταναλώνουμε.

Ως εναλλακτική λύση, η Kaplan προτείνει αντί να αγοράζουμε πίτσα, θα μπορούσαμε να επιλέξουμε να φτιάξουμε μόνοι μας τη δική μας πίτσα με ζυμάρι ολικής αλέσεως και προσθέτοντας πολλά λαχανικά. Τότε, θα μπορούσε να γίνει μια πιο υγιεινή επιλογή πρωινού. Υπάρχουν επίσης πιο υγιεινές επιλογές δημητριακών που μπορούν να διαλέξουν οι καταναλωτές. Τα δημητριακά μπορούν να θεωρηθούν υγιεινά εάν μια μερίδα περιέχει τουλάχιστον 6g φυτικών ινών, ώστε να μπορεί να συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης και των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και να σας βοηθήσει να αισθανθείτε κορεσμό και αν περιέχουν το πολύ 3 g ζάχαρης.

Εναλλακτικές προτάσεις για πρωινό

Τα δημητριακά του πρωινού παρασκευάζονται από επεξεργασμένους κόκκους, οι οποίοι συχνά παράγονται με μια διαδικασία πολύ υψηλής θερμοκρασίας. Είναι επίσης εξαιρετικά επεξεργασμένα και περιέχουν πολλά πρόσθετα σάκχαρα και επεξεργασμένους υδατάνθρακες. Για το πρωινό, είναι καλύτερο να επιλέγετε τροφές ολικής. Ορισμένες εξαιρετικές επιλογές για πρωινό περιλαμβάνουν βρώμη, ελληνικό γιαούρτι και αβγά. Ολόκληρο το αβγό, ειδικότερα, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή πρωινού επειδή είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, υγιεινά λίπη και θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του αισθήματος πείνας και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

ΠηγέςDailyMailHealthline