Μήπως οι «μπαταρίες» των κυττάρων σου εξαντλούνται;

Κατηγορία Διατροφή
Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020 08:46 Διαβάστηκε 608 φορές
Τεύχος 99 Δρ. Αικατερίνη Κουφού - Ειδική παθολόγος

Το πιο σύνηθες παράπονο που ακούω από τους ασθενείς μου με ηλικία άνω των 40 ετών είναι ότι νιώθουν κουρασμένοι, με χαμηλά επίπεδα ενέργειας.

Το αβγό που ήταν το βασικότερο πρωινό στην Ελλάδα, από το 1980 έχει αντικατασταθεί με δημητριακά, με αποτέλεσμα το ποσοστό παχυσαρκίας να έχει ανέβει ραγδαία τα τελευταία χρόνια.

Σε απάντηση στη λατρεία των υδατανθράκων, η πρωτεΐνη είναι το μόνο μακροστοιχείο που είναι καθημερινά απαραίτητο. Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για κάθε κύτταρο του σώματος. Τα μαλλιά και τα νύχια είναι κυρίως φτιαγμένα από πρωτεΐνη. Το σώμα μας χρησιμοποιεί την πρωτεΐνη για την ανοικοδόμηση και ανάπλαση των ιστών, χόνδρων και οστών, όπως και των μυών και του δέρματος.

Σε αντίθεση με τα λιπαρά και τους υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη δεν αποθηκεύεται από το σώμα. Η νούμερο ένα προτεραιότητα του σώματος είναι η επιβίωση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το σώμα μας αποθηκεύει το λίπος ως ‘ρεζέρβα’ για ένα λόγο, την αποφυγή του λιμού. Όταν όμως το σώμα μας έχει περισσότερη πρωτεΐνη από όση χρειάζεται, η επιβίωση δεν απειλείται, έτσι, το σώμα μας νιώθει ασφάλεια και χρησιμοποιεί ως ‘καύσιμο’ τις αποθήκες λίπους.

Αυτός είναι ο κανόνας για την καύση από τις αποθήκες λίπους και τη μείωση σωματικού βάρους χωρίς να προκαλείται πρόβλημα σαρκοπενίας. Έτσι οι μύες διατηρούνται δυνατοί, παραμένοντας αδύνατοι, αλλά όχι, αδύναμοι, για να μπορέσουμε να ζήσουμε με ευελιξία και κινητικότητα και σε μεγάλη ηλικία.

Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Η συνιστώμενη ημερήσια λήψη πρωτεΐνης ισούται με 0,8γρ x το βάρος του σώματος.

Η πρωτεΐνη εξισορροπεί την όρεξη, έτσι αισθάνεται κανείς ‘φαγωμένος και ικανοποιημένος’ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επομένως, ελαττώνει τα λεγόμενα cravings (τσιμπολογήματα, υπογλυκαιμίες, λιγούρες κυρίως για ανθυγιεινές τροφές).

Επιπλέον:

  • Χτίζει μυϊκή μάζα.
  • Αυξάνει το μεταβολισμό.
  • Προστατεύει το σώμα από τη συσχετιζόμενη με την ηλικία, απώλεια μυϊκής μάζας.
  • Βελτιώνει το γλυκαιμικό δείκτη.
  • Αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας.
  • Υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Υποστηρίζει την καρδιακή λειτουργία.
  • Αυξάνει τη δύναμη.

Για να δώσουμε παραπάνω ώθηση στη λήψη πρωτεΐνης μέσω των συμπληρωμάτων διατροφής, έως τώρα χρησιμοποιούσαμε ‘Whey Protein’ (πρωτε

ΐνη από ορό γάλακτος). Λόγω της συχνής δυσανεξίας στα γαλακτοκομικά όμως, αρχίσαμε να προτιμάμε άλλες πηγές πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη αμυγδάλου για παράδειγμα, πέρα από ασφαλής, περιέχει και ω-3 λιπαρά, τα λεγόμενα καλά λιπαρά, που ελαττώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή ή άλλη εκφυλιστική νόσο.

Οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιλογή συμπληρώματος πρωτεΐνης είναι:

  1. Να μην περιέχουν χημικά χρώματα, αρώματα, τεχνητά γλυκαντικά, GMOs και αντιβιοτικά.
  2. Να έχουν μεγάλη απορρόφηση και να μην προκαλούν στομαχικές διαταραχές. Για το λόγο αυτό είναι πλεονέκτημα η πρωτεΐνη να συνδυάζεται με πρεβιοτικά (ινουλίνη) και φυτικές ίνες που διευκολύνουν την πέψη.
  3. Να μην προκαλεί τροφικές δυσανεξίες. Ορισμένα συστατικά προκαλούν δυσανεξία σε κάποιες ομάδες του πληθυσμού (όπως δυσανεξία στη λακτόζη και στη γλουτένη).

Η πρωτεΐνη λοιπόν, διεγείρει την καύση του λίπους, προάγει τη μυϊκή ανάπτυξη, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, βελτιώνει τη μνήμη, τη διάθεση και τη νοητική διαύγεια. Χτίζει δυνατά οστά, ανεβάζει τη λίμπιντο και ενεργοποιεί το μεταβολισμό.

Έτσι, δεν έχει σημασία η ηλικία της ταυτότητας, αλλά η βιολογική ηλικία και πόσο γεμάτοι ενέργεια αισθανόμαστε!

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Τα οφέλη των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης