Αντιμετώπιση των καρδιακών προβλημάτων

Κατηγορία Ayurveda
Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013 02:00 Διαβάστηκε 1654 φορές
Issue 58



Η Dr Deepa Apté εξηγεί πώς αυτή η αρχαία πρακτική αντιμετωπίζει τα προβλήματα που σχετίζονται με την καρδιά

Κάθε dosha στο σώμα αντιπροσωπεύει συγκεκριμένα συναισθήματα της καρδιάς. Το vata αφορά την επικοινωνία, τον ενθουσιασμό, το ενδιαφέρον και τη μύηση. Το pitta αντιπροσωπεύει το πάθος, τη δέσμευση και τη συγκέντρωση. Το kapha σχετίζεται με την ευελιξία, τη σταθερότητα, την υπομονή και την κατανόηση. Σύμφωνα με την αγιουρβέδα, η καρδιά είναι επίσης ένα marma ή ενεργειακό σημείο που συγκρατεί συναισθήματα. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ανάγκη να θρέφουμε τα θετικά συναισθήματα και τις ενέργειες για να εμποδίσουμε οποιαδήποτε ανισορροπία ή υπερβολή σε κάποιο από τα doshas.

Είτε πρόκειται για υπέρταση, ιστορικό καρδιακής προσβολής ή απλώς για μία αδύναμη καρδιά, οι ακόλουθες συμβουλές θα μπορούσαν να βοηθήσουν να βελτιωθεί οποιαδήποτε πάθηση που αφορά την καρδιά.



Διατροφή:

  • Αποφύγετε να τρώτε υπερβολικά αλατισμένα, πικάντικα ή ξινά φαγητά.
  • Επικεντρωθείτε περισσότερο στις πικρές και στυφές γεύσεις.
  • Αποφύγετε συνδυασμούς φρούτων με γαλακτοκομικά, καθώς οι τοξίνες που παράγονται ίσως μπλοκάρουν τα κανάλια των φλεβών και των αρτηριών.
  • Τρώτε αμύγδαλα μουσκεμένα σε ζεστό νερό.
  • Πίνετε βουτυρόγαλα με σπόρους κύμινου και φύλλα κόριανδρου μετά από κάθε γεύμα.
  • Οι σπόροι τριγωνέλλας που λαμβάνονται το πρωί ενώ έχουν αφεθεί να μουλιάσουν όλη τη νύχτα, είναι γνωστοί ότι βελτιώνουν τις καρδιακές παθήσεις.

Μασάζ:

  • Η αγιουρβέδα μιλά για μία εκπληκτική θεραπεία με έλαια για την καρδιά, που ονομάζεται Hridaya Basti. Κατά τη διάρκεια αυτής της εξαιρετικά ηρεμιστικής θεραπείας, γίνεται ήπια μάλαξη στην περιοχή της καρδιάς και ακολουθείται από απαλή έκχυση ζεστού ελαίου σε έναν κυκλικό δακτύλιο που έχει φτιαχτεί από ένα είδος ζύμης, πάνω στο τσάκρα της καρδιάς στο οποίο γίνεται μάλαξη.

Άνθη:

  • Στην αγιουρβεδική παράδοση είναι γνωστή η χρήση του τριαντάφυλλου. Είναι κατευναστικό, γλυκό και στυπτικό και έχει καρδιοτονωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην ενδυνάμωση της καρδιάς.
  • Αν υποφέρετε από υπέρταση, τοποθετήστε στα μάτια μία κομπρέσα ροδόνερου. Αυτό βοηθά να απομακρύνετε την υπερβολική θερμότητα από τα μάτια και επομένως από το σώμα, και επίσης βοηθά στη διατήρηση της πίεσης του αίματος.
  • Το Gulkand, ή αλλιώς μαρμελάδα τριαντάφυλλου, είναι μία πανάρχαια συνταγή που χρησιμοποιείται σε πολλά ινδικά νοικοκυριά. Παρασκευάζεται από πέταλα κόκκινου τριαντάφυλλου (χωρίς φυτοφάρμακα και χημικά λιπάσματα) που τοποθετούνται σε στρώσεις σε ένα βάζο με ευρύ στόμιο, το οποίο στη συνέχεια κλείνεται αεροστεγώς με μεμβράνη και μένει κάτω από τον ήλιο για λίγες μέρες. Μπορεί κάποιος να προσθέσει επίσης μπαχαρικά όπως κάρδαμο και κανέλα στο μίγμα. Συνιστάται για άτομα που υποφέρουν από οποιαδήποτε καρδιακή πάθηση.

Βότανα:

  • Ένα από τα καλύτερα βότανα για την καρδιά είναι ο κρόκος. Ένα απλό τσάι που φτιάχνεται από αυτό το φυτό κάθε μέρα, θα βοηθήσει στην ανακούφιση από κάθε καρδιακό στρες και επίσης βοηθά στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Το arjuna είναι άλλο ένα βότανο που επιλέγεται στην αγιουρβεδική βοτανοθεραπεία για περιπτώσεις καρδιακών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της υπέρτασης.
  • Τo guggul είναι πολύ ευεργετικό αν υπάρχει καρδιακή πάθηση που επίσης περιλαμβάνει προβλήματα υψηλής χοληστερόλης.
  • Για άτομα που υποφέρουν από συμφόρηση και κατακράτηση νερού, το triphala είναι πολύ ευεργετικό.
  • Το brahmi είναι ιδανικό ω ηρεμιστικό για το καρδιαγγειακό και το νευρικό σύστημα και κατά συνέπεια εξασφαλίζει έναν καλό βραδινό ύπνο, ενώ ρίχνει την πίεση.

Αναπνοή:

  • Το πράνα ή οξυγόνο είναι το καύσιμο για υγιή, ισορροπημένα συναισθήματα και ιστούς.
  • Οι ηρεμιστικές αναπνευστικές ασκήσεις, όπως η αναπνοή με εναλλαγή των ρουθουνιών και η αναπνοή από το δεξί ρουθούνι, βοηθούν να ισορροπήσει το vata dosha, και έτσι να ρυθμιστεί η πίεση του αίματος, οι παλμοί της καρδιάς και η δύσπνοια.
  • Οι ευεργετικές pranayama, που περιλαμβάνει την δροσιστική αναπνευστική άσκηση και την αναπνοή από το αριστερό ρουθούνι, ρυθμίζει το pitta dosha στο σώμα, και έτσι βοηθά στην υπέρταση και σε παθήσεις της καρδιάς που σχετίζονται με το στρες.
  • Οι αναζωογονητικές pranayama (καθαριστική αναπνευστική άσκηση και αναπνοή της φωτιάς, για παράδειγμα) βοηθά στη ρύθμιση του kapha dosha, και έτσι εξαλείφει την υπερβολική χοληστερόλη από το σώμα.

Η Dr Deepa Apté είναι διαπιστευμένη ιατρός της ινδικής ιατρικής, καθηγήτρια γιόγκα και θεραπεύτρια αγιουρβέδα. Κάνει συχνά διαλέξεις για την αγιουρβέδα και τη γιόγκα και διευθύνει το δικό της ιατρείο στο Λονδίνο (ayurvedapura.com)