Αγιουρβέδα & Υπέρταση

Κατηγορία Ayurveda
Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014 00:00 Διαβάστηκε 4722 φορές
Issue 62

Αγιουρβέδα & Υπέρταση

Η DrDeepaApté αναλύει το πρόβλημα της υπέρτασης και δίνει συμβουλές για την αντιμετώπισή της

Η υπέρταση στην παραδοσιακή θεραπευτική τέχνη της Αγιουρβέδα θεωρείται ανισορροπία pitta (υπερβολική φωτιά). Ακολουθούν κάποιες απλές καθημερινές συμβουλές που θα βοηθήσουν στον έλεγχο της πάθησης.

Διατροφή:

  • Αποφύγετε τις πικάντικες, αλμυρές και ξινές τροφές που αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος.
  • Ξεκινήστε να πίνετε γάλα καρύδας που βοηθά στη μείωση της θερμότητας pitta.
  • Το σκόρδο ελαττώνει την πίεση. Φάτε δύο ή τρεις σκελίδες σκόρδου μαγειρεμένες/ψημένες σε βούτυρο γκι (ghee). Στη συνέχεια πιείτε μισό φλιτζάνι ξινόγαλα.
  • Το καρπούζι δρα σαν ήπιο διουρητικό. Καταναλώστε το με λίγο κάρδαμο.
  • Ένα μεγάλο κουτάλι χυμό κρεμμυδιού μαζί με ένα μεγάλο κουτάλι μελιού δύο φορές την ημέρα ρυθμίζει την πίεση του αίματος, όπως και ο χυμός του φρέσκου κορίανδρου.
  • Το Triphala που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των βοτάνων της Αγιουρβέδα, καθαρίζει το σώμα.
  • Το Brahmi είναι τονωτικό των νεύρων, ηρεμεί το νευρικό σύστημα και ελέγχει την πίεση.
  • Το αγιουρβεδικό μασάζ ποδιών με καθαρό βούτυρο ή βούτυρο γκι (ghee) βοηθά να μειωθεί η θερμότητα του σώματος.
  • Μπορεί επίσης να βοηθήσει το Shirodhara, η αγιουρβεδική θεραπευτική τεχνική ροής έλαιου στο μέτωπο.
  • Το Hridayabasti, η αγιουρβεδική θεραπεία με έλαια για την καρδιά, είναι επίσης πολύ ευεργετική τεχνική για την εξισορρόπηση του κυκλοφορικού.
  • Η καλύτερη πρακτική γιόγκα για την περίπτωση είναι οι τακτικοί ήπιοι χαιρετισμοί στη σελήνη, που καλμάρουν το ενδοκρινικό σύστημα και μειώνουν τη θερμότητα στο σώμα. Είναι καλύτερο να γίνονται το βράδυ, πριν το δείπνο.
  • Η αναπνευστική άσκηση shitali βοηθά το σώμα να δροσίζεται. Διπλώστε ελαφρά τη γλώσσα σας και εισπνεύστε από το στόμα μεταξύ δοντιών και γλώσσας. Εκπνεύστε κανονικά από τη μύτη.
  • Η Shavasana ή στάση του πτώματος είναι η καλύτερη πρακτική της γιόγκα που βοηθά σε περιπτώσεις υπέρτασης. Ο κύριος σκοπός είναι να ξαπλώσετε στο έδαφος για λίγα λεπτά και να συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Με κάθε εκπνοή αφήστε όλο το σώμα κάνοντάς το βαρύτερο στο έδαφος.
  • Προσπαθήστε να κάνετε μικρά συχνά διαλείμματα στη δουλειά για να ηρεμείτε το ενδοκρινικό σύστημα.
  • Βάλτε στο πρόγραμμά σας τακτικούς πεντάλεπτους περιπάτους έξω στο ύπαιθρο. Το σώμα χρειάζεται συχνά φρέσκο αέρα για να απελευθερώνει τις τοξίνες που έχουν λιμνάσει.
  • Αποφύγετε κάθε εξοπλισμό που εκπέμπει ακτινοβολία στο υπνοδωμάτιό σας, για παράδειγμα υπολογιστές, λάπτοπ και κινητά τηλέφωνα γιατί αυξάνουν την απορρόφηση θερμότητας από το σώμα που μπορεί να επηρεάσει την πίεση του αίματος.
  • Κοιμηθείτε στο αριστερό πλευρό για να αποφύγετε οποιαδήποτε επιπλέον πίεση και ένταση στην καρδιά.

Βότανα:

Μασάζ

Γιόγκα:

Τρόπος ζωής:

Η DrDeepaApté είναι διαπιστευμένη ιατρός της ινδικής ιατρικής, καθηγήτρια γιόγκα και θεραπεύτρια αγιουρβέδα. Κάνει συχνά διαλέξεις για την αγιουρβέδα και τη γιόγκα και διευθύνει το δικό της ιατρείο στο Λονδίνο (ayurvedapura.com)