Αγιουρβέδα & Eξάντληση / Έλλειψη συγκέντρωσης

Κατηγορία Ayurveda
Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014 00:00 Διαβάστηκε 3644 φορές
Issue 64

Η Dr Deepa Apté δίνει συμβουλές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την έλλειψη ενέργειας, την εξάντληση και τη νοητική κόπωση

Η εξάντληση και η μειωμένη συγκέντρωση είναι μία αλλαγή vitaκαι pittaστο σώμα. Και τα δύο οφείλονται στην υπερβολική ξηρότητα και θερμότητα. Η έλλειψη ενέργειας μπορεί επίσης να οφείλεται στις τοξίνες στο σώμα. Κύριος σκοπός μας είναι να εξαφανίσουμε τις τοξίνες και να αφαιρέσουμε την περίσσεια των vata/pittadoshas από το σώμα.

Διατροφή:

  • Αποφύγετε τους λανθασμένους συνδυασμούς τροφών, όπως φρούτα και γαλακτοκομικά, ψάρι και γαλακτοκομικά, κρέας και γαλακτοκομικά. Αυτοί οι συνδυασμοί τροφών μπορούν να οδηγήσουν σε τοξίνες στο σώμα που προκαλούν κόπωση και έλλειψη ενέργειας.
  • Το ζεστό γάλα με φρέσκο αλεσμένο τζίντζερ είναι πολύ καλό και για τις δύο ανισορροπίες. Το ζεστό γάλα με κουρκουμά είναι εξίσου καλό.
  • Καταναλώστε αρκετά φρούτα καθημερινά. Περιέχουν αντιοξειδωτικά που βοηθούν στο να απαλλαγούμε από τις τοξίνες.
  • Μουλιάστε σταφίδες σε νερό όλη τη νύχτα και φάτε τις το πρωί.
  • Φάτε 5-6 αμύγδαλα ενώ τα έχετε μουλιάσει σε νερό από το προηγούμενο βράδυ, έχοντας βγάλει τη φλούδα. Μπορείτε επίσης να τα καταναλώνετε κάθε πρωί. Βοηθούν στην ισχυροποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος και φέρνουν διαύγεια στο νου.

Βότανα:

  • Το Brahmiείναι το κύριο βότανο για την ενίσχυση της συγκέντρωσης, την εστίαση και τη μνήμη. Αυτό μπορεί επίσης να αναμιχθεί σε ζεστό γάλα και να καταναλώνεται καθημερινά.
  • Το Guggul είναι άλλο ένα βότανο που επίσης βοηθά στην κόπωση και την εξάντληση.
  • Το Abhyanga (αγιουρβεδικό μασάζ για όλο το σώμα) με σησαμέλαιο θα βοηθήσει τόσο στην ανισορροπία λόγω εξάντλησης όσο και στη μειωμένη συγκέντρωση.
  • ToUdvantana, το αγιουρβεδικό βοτανικό μασάζ απολέπισης, είναι μία πολύ καλή θεραπεία για τη βελτίωση της ενέργειας.
  • Το Shirodhara, η αγιουρβεδική θεραπεία με τη ροή ελαίου στο μέτωπο, είναι μια πολύ καλή τεχνική για τη βελτίωση της συγκέντρωσης.
  • Κάνετε τακτικά μασάζ κεφαλιού είτε με έλαιο brahmiamla είτε με σησαμέλαιο.

Μασάζ

Γιόγκα:

  • Ο διαλογισμός στη φλόγα ενός κεριού (tratakmeditation) θα βοηθήσει στη βελτίωση της συγκέντρωσης. Σκοπός είναι να επικεντρωθούμε στη φλόγα ενός κεριού μέχρι να αρχίσουν να δακρύζουν τα μάτια. Αυτό βοηθά στον καθαρισμό και την απαλλαγή από την υπερβολική θερμότητα από το σώμα.
  • Πολλές αναπνευστικές ασκήσεις όπως η καθαριστική αναπνευστική άσκηση (Kapalabhati) και η αναπνοή της φωτιάς (bhastrika) θα βοηθήσουν στην αύξηση της σωματικής και νοητικής ενέργειας ενώ από την άλλη η αναπνοή με εναλλαγή των ρουθουνιών θα βοηθήσει στη βελτίωση της συγκέντρωσης.
  • Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε 7-8 ώρες καθημερινά.
  • Αποφύγετε να κάθεστε μπροστά σε υπολογιστές πριν από τον ύπνο. Η ακτινοβολία από τέτοιες συσκευές πολλές φορές παρεμβαίνει στην θεραπευτική διαδικασία του σώματος, ειδικά όταν κοιμόμαστε.
  • Αποκτήστε τη συνήθεια να κάνετε έναν μικρό περίπατο καθημερινά. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να θρέψετε το σώμα σας με φρέσκο αέρα και οξυγόνο, που με τη σειρά του βοηθά με το να ενεργοποιεί σώμα και πνεύμα.

Καθημερινές συνήθειες:

Η DrDeepaApté είναι διαπιστευμένη ιατρός της ινδικής ιατρικής, καθηγήτρια γιόγκα και θεραπεύτρια αγιουρβέδα. Κάνει συχνά διαλέξεις για την αγιουρβέδα και τη γιόγκα και διευθύνει το δικό της ιατρείο στο Λονδίνο (ayurvedapura.com)