Οι πολυφαινόλες στο κόκκινο κρασί βελτιώνουν τη στοματική υγεία

Κατηγορία Έρευνα
Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018 22:16 Διαβάστηκε 65 φορές
online Πέτρος Ε. Ζορμπάνος

Είναι γνωστό ότι ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ωφελεί την καρδιά. Τώρα, μια νέα μελέτη λέει ότι το κόκκινο κρασί μπορεί να είναι καλό και για τη στοματική υγεία, καθώς κάποιες ενώσεις που περιέχει μπορούν να εμποδίσουν τα κακά βακτηρίδια να κολλήσουν στα δόντια και τα ούλα.

Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Agricultural and Food Chemistry. Ομάδα επιστημόνων από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Επιστήμης της Διατροφής στη Μαδρίτη ανακάλυψε ότι δύο πολυφαινόλες, το καφεϊκό οξύ και και το ρ-κουμαρικό οξύ βοηθούν προλαμβάνοντας τη συσσώρευση επιβλαβών βακτηριδίων στο στόμα. Η μελέτη έδειξε επίσης ότι οι καθαρές φαινολικές ενώσεις ήταν καλύτερες από το κόκκινο κρασί ή το εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού για την πρόληψη της ανάπτυξης των βακτηρίων Porphyromanas gingivalis και Streptococus mutans.

Η Maria Victoria Moreno-Arribas, συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν την ικανότητα των πολυφαινολών από τα σταφύλια να προλαμβάνουν την τερηδόνα και τις περιοδοντικές ασθένειες με φυσικό τρόπο. Προσθέτει ότι αυτές οι πολυφαινόλες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με την παραδοσιακή θεραπεία της ουλίτιδας και των περιοδοντικών ασθενειών.

Πριν ανοίξετε όμως ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί, οι ειδικοί διευκρινίζουν ότι δεν είναι το ίδιο το κρασί, αλλά οι πολυφαινόλες που περιέχονται σε αυτό, οι οποίες εμποδίζουν τη φθορά των δοντιών και την ασθένεια των ούλων. "Τα ευρήματα δεν υποστηρίζουν την κατανάλωση κόκκινου κρασιού για να σταματήσουν οι άνθρωποι να παθαίνουν λοιμώξεις", δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης Naveed Sattar.

Ο καθηγητής Sattar προειδοποιεί: "Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατανάλωση κρασιού είναι γενικά καλή για την υγεία. Αντίθετα, όλο και περισσότερες αποδείξεις από άλλες πηγές υποδεικνύουν τώρα ότι όσο λιγότερο κρασί ή άλλα οινοπνευματώδη ποτά, τόσο μικρότεροι είναι οι κίνδυνοι της νόσου και τόσο χαμηλότεροι είναι οι κίνδυνοι θνησιμότητας".

Αντί να εξετάζετε το κόκκινο κρασί ως το κλειδί για την υγεία του στόματος, είναι καλύτερο να ακολουθήσετε αυτά τα απλά βήματα για υγιή δόντια και ούλα:

  • Κάντε το συνήθεια να βουρτσίζετε τα δόντια και να χρησιμοποιείτε νήμα τακτικά. Χρησιμοποιήστε μια μαλακή οδοντόβουρτσα που ταιριάζει στο στόμα σας και σας επιτρέπει να φτάσετε σε όλα τα δόντια.
  • Βουρτσίστε τα δόντια σας με τον σωστό τρόπο. Τοποθετήστε τη βούρτσα σε γωνία 45 μοιρών με τα ούλα σας. Μετακινήστε τη βούρτσα απαλά προς τα εμπρός και προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας σύντομες κινήσεις. Βουρτσίστε τις εξωτερικές, εσωτερικές και μασητικές επιφάνειες των δοντιών. Καθαρίστε το εσωτερικό μέρος των μπροστινών δοντιών γυρνώντας κάθετα τη βούρτσα και κάνοντας στροφές προς τα πάνω και προς τα κάτω.
  • Να επισκέπτεστε τον οδοντίατρό σας τακτικά. Μπορεί να σας προειδοποιήσει για την επικείμενη ουλίτιδα και να σώσει τα ούλα και τα δόντια σας πριν είναι πολύ αργά.
  • Κόψε το κάπνισμα. Εμποδίζει την κυκλοφορία που προάγει υγιή ούλα. Το κάπνισμα οδηγεί επίσης σε ουλίτιδα.
  • Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή με πολλές βιταμίνες και μέταλλα για υγιή ούλα. Αποφύγετε τη ζάχαρη που προκαλεί τερηδόνα. Τα βακτήρια που οδηγούν σε ασθένειες των ούλων εξαπλώνονται ευκολότερα όταν υπάρχει ζάχαρη.
  • Επιλέξτε τσίχλες χωρίς ζάχαρη. Εάν δεν μπορείτε να βουρτσίζετε τα δόντια σας μετά από κάθε γεύμα, μασήστε τσίχλα χωρίς ζάχαρη αντ’ αυτού. Προωθεί την παραγωγή σάλιου και απομακρύνει από το στόμα σας τα μικροσκοπικά σωματίδια τροφίμων που προσελκύουν βακτήρια.
  • Αλλάξτε την οδοντόβουρτσά σας κάθε τρεις μήνες.
  • Διατηρήστε την οδοντόβουρτσά σας καθαρή από μικρόβια αποθηκεύοντάς την κατακόρυφα. Μην την καλύπτετε μετά τη χρήση, επειδή η υγρασία από την οδοντόβουρτσα μπορεί να μεταδίδει μικρόβια σε κλειστά δοχεία.

ΠηγέςNutraIngredient