Η γιόγκα μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος βοηθώντας στην αποκατάσταση και την αναγέννηση των ιστών

Κατηγορία Έρευνα
Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018 22:44 Διαβάστηκε 216 φορές
online Πέτρος Ε. Ζορμπάνος

Έρευνα έχει διαπιστώσει ότι η γιόγκα βελτιώνει τον τρόπο λειτουργίας των οργάνων μας. Ειδικότερα, η γιόγκα διεγείρει την κυκλοφορία των βλαστοκυττάρων του μυελού των οστών στο αίμα. Αυτό, με τη σειρά του, βοηθά στη μείωση της φλεγμονής, στη μείωση της απόπτωσης, στην αναζωογόνηση χαμένων κυττάρων και στην καθυστέρηση της διαδικασίας της γήρανσης. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δημοσιεύθηκαν στην περιοδική έκδοση Journal of Ayurveda and Integrative Medicine.

Στη μελέτη, οι συγγραφείς εξέτασαν τη γιόγκα και τις αναπνοές πραναγιάμα, που προέρχονται από την Ινδία και έχουν γίνει πλέον παγκοσμίως γνωστές. Σε έρευνα της Yoga Alliance, φαίνεται ότι αυτή η αρχαία τέχνη είχε περίπου 37 εκατομμύρια επαγγελματίες στις ΗΠΑ το 2016, δηλαδή σχεδόν διπλάσιους από ότι το 2012, που ήταν μόλις 20 εκατομμύρια, γεγονός που υποδηλώνει μια σημαντική αύξηση των ανθρώπων που προτιμούν τη γιόγκα.

Στη μελέτη, οι ερευνητές δηλώνουν ότι οι κινήσεις που ασκούνται στη γιόγκα - τέντωμα, κάμψη και στρίψιμο - πιθανόν να απελευθερώνουν βλαστικά κύτταρα στο μυελό των οστών και να αυξάνουν την κυκλοφορία. Αυτά τα βλαστικά κύτταρα, μόλις απελευθερωθούν, ταξιδεύουν σε οστά, ιστούς ή μύες, όπου χρησιμοποιούνται για αποκατάσταση.

Οι αναπνοές πραναγιάμα, ειδικότερα, μπορούν να δημιουργήσουν ένα σύντομο επεισόδιο υποξίας, δηλαδή απουσίας οξυγόνου, παρόμοιο με εκείνο της έντονης άσκησης. Αυτό επιτρέπει στα βλαστικά κύτταρα να μεταφέρονται αποτελεσματικά σε όλο το σώμα και ενεργοποιεί επίσης τα βήτα κύτταρα που απαιτούνται για την παραγωγή ινσουλίνης. "Σε διαβητικούς ασθενείς, οι αναπνευστικές ασκήσεις πραναγιάμα πιθανόν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των β-κυττάρων για την παραγωγή ινσουλίνης", υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι της μελέτης.

Έχοντας αξιόπιστα στοιχεία για να υποστηρίξουν μία τέτοια επιλογή, οι ερευνητές προτείνουν τη γιόγκα ως κλειδί για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της μακροζωίας.

Περισσότεροι λόγοι για να ξεκινήσετε γιόγκα

Εάν χρειάζεστε περισσότερους λόγους για να ξεκινήσετε γιόγκα, εδώ είναι ακόμα περισσότερα οφέλη για το σώμα σας από αυτή:

  • • Μεγαλύτερη ευελιξία.
  • • Βελτιωμένη μυϊκή δύναμη.
  • • Ενισχυμένη στάση.
  • • Διατήρηση υγιών αρθρώσεων και χόνδρων.
  • • Διατήρηση υγιούς σπονδυλικής στήλης.
  • • Καλύτερη υγεία των οστών.
  • • Καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.
  • • Ισχυρότερο ανοσοποιητικό.

ΠηγέςScienceScienceDirectYogaAllianceYogaJournal