Τα προβιοτικά μειώνουν κατά το ήμισυ την απώλεια οστικής μάζας στους ηλικιωμένους

Κατηγορία Έρευνα
Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2018 08:26 Διαβάστηκε 1377 φορές
online Ιορδάνης Βελισσάρης

Τα προβιοτικά συμπληρώματα μειώνουν κατά το ήμισυ το ρυθμό απώλειας οστού, που μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση και κατάγματα, δύο μεγάλες ανησυχίες για την υγεία καθώς μεγαλώνουμε και ειδικά για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Τα προβιοτικά συμπληρώνουν με «καλά» βακτήρια το έντερο και είναι ένας ακόμα τρόπος με τον οποίο το έντερο ρυθμίζει την υγεία μας. Η ανακάλυψη ήταν ένα ακόμα παράδειγμα της δράσης των προβιοτικών στην προστασία των οστών μας, λένε οι ερευνητές.

Οι περισσότερες γυναίκες άνω των 80 ετών πάσχουν από οστεοπόρωση ή οστεοπενία, πράγμα που σημαίνει ότι λόγω της ευθραυστότητας των οστών η παραμικρή πτώση μπορεί να προκαλέσει κάταγμα. Υπάρχουν φάρμακα στην αγορά που μπορούν να θεραπεύσουν την οστεοπόρωση σε κάποιο βαθμό, αλλά συχνά συνταγογραφούνται μόνο μετά την ανίχνευση οστικής απώλειας.

Ωστόσο, οι γυναίκες που παίρνουν προβιοτικά για τουλάχιστον ένα χρόνο έχουν μειωμένη οστική απώλεια κατά 50% σε σχέση με τις γυναίκες που δεν παίρνουν, σύμφωνα με ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.

Στη μελέτη έλαβαν μέρος 90 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας 76 ετών, οι μισές από τις οποίες λάμβαναν προβιοτικά και οι υπόλοιπες εικονικό συμπλήρωμα (placebo). Μετά από ένα χρόνο, μετρήθηκε με αξονικό τομογράφο η υγεία των οστών στα κάτω άκρα όλων των γυναικών και ανακάλυψαν ότι εκείνες που λάμβαναν προβιοτικά είχαν μειωμένη κατά το ήμισυ οστική απώλεια σε σχέση με εκείνες που λάμβαναν το εικονικό φάρμακο.

Καμία από τις γυναίκες που λάμβαναν προβιοτικά δεν υπέστη οποιεσδήποτε ανεπιθύμητες ενέργειες ή αντιδράσεις.

Είναι η πρώτη φορά που έχουν δοκιμαστεί τα αποτελέσματα των προβιοτικών στην υγεία των οστών σε ανθρώπους, λένε οι ερευνητές. Μέχρι τώρα, οι μελέτες περιορίζονταν σε εργαστηριακά ποντίκια.

Τα προβιοτικά που χρησιμοποιήθηκαν στη δοκιμασία περιείχαν Lactobacillus reuteri 6475, ένα βακτήριο που έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Πηγή: Journal of Internal Medicine, 2018; doi: 10.1111/joim.12805