Έρευνα: Φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού ίσως τον επιταχύνει!

Κατηγορία Έρευνα
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018 08:14 Διαβάστηκε 1608 φορές
online Ιορδάνης Βελισσάρης

Μια συγκλονιστική νέα αναφορά αποκάλυψε την άσχημη αλήθεια για ένα ακόμα από τα «θεραπευτικά» παρασκευάσματα της φαρμακοβιομηχανίας: Η λαπατινίμπη (lapatanib), που χρησιμοποιείται στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού για τη συρρίκνωση των όγκων, κάνει τον καρκίνο να αναπτύσσεται γρηγορότερα. Φαίνεται ότι τα φάρμακα για τον καρκίνο που κάνουν τους ανθρώπους πιο άρρωστους, αντί για πιο υγιείς, δεν έχουν τέλος. Η λαπατινίμπη χρησιμοποιείται συνήθως σε συνδυασμό με άλλες θεραπείες και χημειοθεραπεία - αλλά απέτυχε σε κλινικές δοκιμές ως μέθοδος ατομικής θεραπείας. Είναι δύσκολο να μην αναρωτηθεί κανείς γιατί οι ογκολόγοι συνταγογραφούν ακόμη αυτό το δηλητήριο;

Η τελευταία έρευνα διεξήχθη από επιστήμονες του Ινστιτούτου Francis Crick σε συνεργασία με το King's College του Λονδίνου και το Ινστιτούτο Barts του πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου. Και αυτό που βρήκαν ήταν ότι η λαπατινίμπη τροφοδοτεί την αύξηση των καρκινικών κυττάρων σε κάποιους τύπους καρκίνου του μαστού, αντί να την σταματήσει!

Η «θεραπεία» του καρκίνου που ενισχύει την ανάπτυξή του

Οι ερευνητές λένε ότι το δυναμικό της λαπατινίμπης να προκαλεί επιτάχυνση της ανάπτυξης του καρκίνου "μπορεί" να εξηγήσει γιατί τα πήγε τόσο άσχημα στις κλινικές δοκιμές. Ενώ το φάρμακο μπορεί να μην οδηγεί πάντα σε ταχεία ανάπτυξη του καρκίνου, η ομάδα διαπίστωσε ότι η φαινομενική μέθοδος δράσης της λαπατινίμπης είναι στην πραγματικότητα καταστροφική.

Όπως εξηγούν οι πηγές, η λαπατινίμπη είναι γνωστή στη βιομηχανία του καρκίνου ως «αναστολέας κινάσης» και σκοπός της είναι να «απενεργοποιήσει» μια πρωτεΐνη που ονομάζεται HER2 (υποδοχέας ανθρώπινου επιδερμικού αυξητικού παράγοντα 2). Η HER2 είναι υπεύθυνη για την ενθάρρυνση των καρκινικών κυττάρων να αναπτυχθούν και να χωριστούν. Πολλές θεραπείες για τον καρκίνο (όπως η λαπατινίμπη) δρουν με την απενεργοποίηση του HER2 και έτσι, τα καρκινικά κύτταρα σταματούν να αναπτύσσονται ή πεθαίνουν. Όμως, όπως γνωρίζουν τώρα οι επιστήμονες, η λαπατινίμπη δεν οδηγεί τα καρκινικά κύτταρα στο να πεθάνουν – στην πραγματικότητα τα προκαλεί να αυξηθούν ταχύτερα.

Όπως αναφέρθηκε από το Science Daily:

Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό βιοχημικών και βιοφυσικών εργαλείων και υπολογιστικών μοντέλων, η ομάδα ανακάλυψε ότι η λαπατινίμπη προκαλεί τους HER2 υποδοχείς στις κυτταρικές μεμβράνες να ζευγαρώσουν με έναν άλλο υποδοχέα που ονομάζεται HER3. Όταν συνδυάζετε αυτά τα ζεύγη HER2-HER3 που προκαλούνται από αναστολείς με φυσικά υπάρχοντα σήματα ανάπτυξης από το εξωτερικό του κυττάρου, μπορούν να αναδιαμορφωθούν σε ενεργό ζεύγος σημάτων. Σε αυτή την κατάσταση, το ζεύγος HER2-HER3 καθίσταται πολύ αποτελεσματικό στο να δίνει εντολή στα κύτταρα να διαιρούνται, περισσότερο από τα κύτταρα που δεν έχουν υποβληθεί σε θεραπεία με το φάρμακο.

Ουσιαστικά, η λαπατινίμπη προκαλεί την πρωτεΐνη HER2 που προκαλεί καρκίνο να έχει ακόμη ισχυρότερη επίδραση στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων από ό, τι θα είχε κανονικά. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα συμπεράσματά τους θα καθοδηγήσουν τη μελλοντική έρευνα και ανάπτυξη ενός "καλύτερου" φαρμάκου. Ωστόσο, η λήψη αυτού του φαρμάκου φαίνεται να είναι χειρότερη από την παντελή έλλειψη θεραπείας - έτσι αυτό που χαρακτηρίζεται ως "καλύτερο" μπορεί να είναι αμφισβητήσιμο.

Οι συμβατικές «θεραπείες» του καρκίνου είναι παντού

Είναι λυπηρό, αλλά υπάρχουν πολλοί τύποι συμβατικής θεραπείας του καρκίνου που προκαλούν περισσότερη βλάβη παρά ωφελούν. Η χημειοθεραπεία και η ακτινοθεραπεία, ειδικότερα, είναι γνωστές για τις επιζήμιες συνέπειες για την υγεία, ωστόσο, τόσοι πολλοί άνθρωποι υποβάλλονται σε αυτές, σε μια ύστατη προσπάθεια για την καταπολέμηση του καρκίνου τους. Πράγματι, η ανέντιμη βιομηχανία του καρκίνου (και η φαρμακοβιομηχανία) γνωρίζει ότι οι άνθρωποι θα υπομείνουν σχεδόν τίποτα - εφόσον υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ. Όμως όταν πρόκειται για χημειοθεραπεία, αυτό το "φως" είναι βραχύβιο.

Πολλές μελέτες έχουν επισημάνει τις θεραπείες χημειοθεραπείας και ακτινοβολίας ως αιτίες καρκίνου και παρόλα αυτά αυτές εξακολουθούν να θεωρούνται ως βιώσιμες θεραπευτικές επιλογές - και στην πραγματικότητα βρίσκονται συχνά στην πρώτη γραμμή άμυνας. Στις αρχές του 2018, μία εκπληκτική έρευνα αποκάλυψε ότι ο μαζικός κυτταρικός θάνατος που προκαλείται από τη χημειοθεραπεία προάγει την ανάπτυξη του καρκίνου.

Όπως γράφει η Isabelle Z. στο Natural News:

Σε μια μελέτη του ιατρικού κέντρου Beth Israel Deaconess, οι θεραπείες ακτινοβολίας και χημειοθεραπείας που θανατώνουν κύτταρα όγκου βρέθηκε ότι προκαλούν την ανάπτυξη καρκινικών όγκων που γίνονται πιο παραγωγικοί. Στην πραγματικότητα, τα νεκρά καρκινικά κύτταρα στη χημειοθεραπεία προκαλούν φλεγμονή που προκαλεί πιο επιθετική ανάπτυξη όγκων.

Φαίνεται ότι σχεδόν καμία από τις «θεραπείες» της σύγχρονης ιατρικής δεν λειτουργεί πραγματικά στη διακοπή του καρκίνου.

ΠηγέςScienceDailyElifeSciences