6 μυστικά αντιγήρανσης που πρέπει να γνωρίζετε!

Κατηγορία Υγεία
Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013 23:29 Διαβάστηκε 1241 φορές
Issue 57



1. Επιλέγοντας τροφές που προάγουν τη νεότητα.
Αυτά που βάζετε στο σώμα σας μπορούν να επιβραδύνουν τη διαδικασία της γήρανσης, σύμφωνα με το διατροφολόγο Daniel O’ Shaughnessy
Ο κόκκινος σολομός είναι πλούσιος στο καροτενοειδές ασταξανθίνη που δίνει 110 φορές περισσότερη αντιοξειδωτική δράση από τη βιταμίνη Ε. Επίσης περιέχει μία διατροφική πηγή βιταμίνης D, που μπορεί να προλαμβάνει τις ασθένειες που συνδέονται με τη γήρανση.


Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού είναι ένας εύκολος τρόπος για να προσλαμβάνετε αντιοξειδωτικά που πολεμούν τη γήρανση στον οργανισμό σας. Είναι πλούσιο σε Epigallocatechin gallate (γνωστό ως EGCG) που έχει μελετηθεί για την ικανότητά του να μετατρέπει ασυνήθιστες επιγενετικές αλλαγές που επιταχύνουν την αντιγήρανση.

2.Μυστικά του δέρματος
Η δερματολόγος Candice Gardner παρουσιάζει τα αγαπημένα της συστατικά για την προστασία του δέρματος από τη γήρανση:

    • «Τα παράγωγα της βιταμίνης A (ρετινοειδή) χρησιμοποιούνται για να στοχεύουν στις ρυτίδες. Συχνά ονομάζεται «η βιταμίνη που εξομαλύνει», γιατί βοηθά στην ομαλοποίηση των δερματικών λειτουργιών που είναι γνωστό ότι επιβραδύνονται όσο μεγαλώνουμε.
    • Η βιταμίνη C είναι σημαντική για την παραγωγή κολλαγόνου. Είναι η πρωτεΐνη-κλειδί στο δέρμα που προάγει την ευέλικτη δύναμή του. Τα καλύτερα προϊόντα χρησιμοποιούν αναγνωρισμένες μορφές της βιταμίνης όπως τα magnesium ascorbyl phosphate και ascorbyl glucoside για να διεισδύσουν τις στοιβάδες του δέρματος.»

3.Διώξτε το άγχος με Αγιουρβέδα
Ο Thomas Mueller είναι αγιουρβεδικός θεραπευτής και θεωρεί ότι το άγχος προσθέτει χρόνια.
«Το σώμα γερνάει όταν τα τελομερή, εκείνες οι μικροσκοπικές απολήξεις του DNA που λειτουργούν σαν βιβλιοστάτες για τα χρωμοσώματά μας, γίνονται πολύ κοντά εξαιτίας της επαναλαμβανόμενης κυτταρικής διαίρεσης», αναφέρει. «Επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ότι η διαχείριση του στρες είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να σταματήσει η συρρίκνωση των τελομερών», προσθέτει. «Για να το θέσουμε απλά, τα κύτταρα γερνούν πριν την ώρα τους ως αποτέλεσμα των επαναλαμβανόμενων κρίσεων αδιαχείριστου στρες.»

Δοκιμάστε δύο αγιουρβεδικές συμβουλες από τον Thomas:

      • Αναπνεύστε βαθιά και επιμηκύνετε την εκπνοή σας. Αναπνεύστε μετρώντας τέσσερις χρόνους και εκπνεύστε μετρώντας έξι.
      • Στη συνέχεια επαναλάβετε το ακόλουθο: ‘Παρατηρώ τον εαυτό μου να αισθάνεται……..’. Χρησιμοποιείστε οποιοδήποτε συναίσθημα βιώνετε εκείνη τη στιγμή και απλά νιώστε επίγνωση για αυτό το συναίσθημα. Κατανοώντας το θα απαλλαγείτε από κάθε πίεση.

4.Προστατέψτε τον εαυτό σας.
Η ολιστική θεραπεύτρια για το δέρμα Nataliya Robinson αναφέρει ότι υπάρχουν δύο τύπο γήρανσης στα κύτταρά μας:
«Ο πρώτος είναι η εγγενής γήρανση και σχετίζεται με τη γενετική μας προσαρμογή», εξηγεί. «Ο δεύτερος είναι η εξωγενής γήρανση, που αναφέρεται σε τοξικά εξωτερικά πράγματα. Οι ελεύθερες ρίζες που παράγονται στο σώμα από αυτούς τους παράγοντες, επιταχύνουν τη γήρανση.
«Έχουνε σχεδιαστεί να ανταπεξερχόμαστε με μία κανονική παραγωγή ελεύθερων ριζών, αλλά μπορεί να παραχθεί υπερβολικός αριθμός από την έκθεσή μας στην ατμοσφαιρική ρύπανση, τα φυτοφάρμακα, την υπερβολική ηλιακή ακτινοβολία ή την υπερβολική χρήση κινητών τηλεφώνων.» Προσθέτει: «Αυτά τα ασταθή μόρια επιτίθενται στα σώματά μας, εξουδετερώνοντας τις άμυνες του DNA, πυροδοτώντας επιδείνωση και προκαλώντας βλάβη σε κάθε κύτταρο του σώματος. Τα καλά νέα είναι ότι έχετε εσωτερικούς προστατευτικούς μηχανισμούς που καθαρίζουν αυτά τα μόρια.» Εξηγεί: «Το σώμα σας ζητά αντιοξειδωτικές βιταμίνες C, A και Ε. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε συμπληρώματα διατροφής με μαγνήσιο, συνένζυμο Q10 και βιταμίνες Β, που μάχονται τις ελεύθερες ρίζες».

5. Διατηρήστε το νου σας σε λειτουργία και μείνετε λαμπεροί, με τις συμβουλές της Dr Lynda Shaw:

    1. Νικήστε το ρολόι. Καθώς μεγαλώνουμε, η ικανότητά μας να μένουμε συγκεντρωμένοι και να σκεφτόμαστε γρήγορα μπορεί να μειωθεί. Οι χρονομετρούμενες δραστηριότητες αναγκάζουν το νου να διατηρεί την προσοχή του, να δουλεύει γρήγορα και προσεκτικά. Προσπαθήστε να συμπληρώσετε ένα Sudoku ή ένα σταυρόλεξο σε συγκεκριμένο χρόνο και σταδιακά μειώστε το χρόνο.
    2. Διαλογιστείτε. Ο διαλογισμός έχει τη δύναμη να αλλάζει τη δομή του εγκεφάλου προς το καλύτερο. Μελέτες έχουν δείξει ότι εκείνοι που χρησιμοποιούν διαλογισμό για να καθαρίσουν το νου τους και να συγκεντρώνουν τις σκέψεις τους έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο, βιώνουν λιγότερες απώλειες νευρώνων και έχουν μειωμένο ποσοστό λευκής ουσίας σε σχέση με άλλους της ηλικίας τους.
    3. Γελάστε πολύ. Το γέλιο ενεργοποιεί το πρόσθιο μέσο προμετωπιαίο φλοιό και άλλες περιοχές που απελευθερώνουν ντοπαμίνη. Η ντοπαμίνη παίζει σημαντικό ρόλο στην επίγνωση, τη μάθηση, τη μνήμη και την προσοχή.
    4. Διδάξτε άλλους. Εξηγώντας κάτι θα βελτιώσει την επαναφορά της μνήμης σας. Εξετάζοντας τις θεμελιώδεις λεπτομέρειες της πληροφορίας θα το εμπεδώσετε (παγιώσετε) στη μνήμη σας.
    5. Κάντε γκριμάτσες. Η γιόγκα του προσώπου τονώνει τους μύες στο πρόσωπο, δίνοντάς σας μία ζωντανή, νεανική λάμψη. Ακολουθείστε αυτό τον οδηγό βήμα προς βήμα από την ηθοποιό και ειδική της γιόγκα Ghawan-Shahidi: «Μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις παντού, γι’ αυτό είναι τόσο φανταστικές και δεν κοστίζουν τίποτα, ίσως λίγη αμηχανία, καθώς σας προειδοποιώ, θα φαίνεστε λίγο παλαβοί με αυτές τις γκριμάτσες!
      1. Χαμογελάστε πλατιά αλλά μην ζαρώνετε κάνοντας ρυτίδες γύρω από τα μάτια – πραγματικά φτάστε τις γωνίες των χειλιών πάνω, φουσκώνοντας τα μάγουλα. Κρατήστε το για 20 δευτερόλεπτα.
      2. Ζαρώστε τα χείλια όσο πιο σφιχτά μπορείτε, δουλέψτε αυτή την αντίσταση προσπαθώντας να χαμογελάσετε. Θα αρχίσετε να αισθάνεστε ένα ελαφρύ κάψιμο στα μάγουλα όπως όταν δουλεύουν οι μύες. Κρατήστε για 20 δευτερόλεπτα κάθε φορά.»