Ευαίσθητη και δυσανεκτική επιδερμίδα… Υπάρχει λύση;

Κατηγορία Υγεία
Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015 00:00 Διαβάστηκε 3939 φορές
Issue 67

Γράφει η Αθηνά Δρογγίτη

Σύμφωνα με έρευνες, σε συνθήκες όπου άτομα έρχονταν αντιμέτωπα με μία στρεσογόνο κατάσταση, ένα ποσοστό 60% παρουσίασε ψωρίαση, 50% έως 67% έκζεμα (ατοπική δερματίτιδα), ένα 67% εμφάνισε ακμή, ροδόχρους νόσο (rosacea) κ.λπ! Αντίστοιχα, 62% των γυναικών δηλώνουν ότι η επιδερμίδα τους είναι ευαίσθητη, ευερέθιστη, και αντιδρά σε όλα σχεδόν τα καλλυντικά προϊόντα ακόμα και στο νερό(!), ενώ 32% των ανδρών παραπονούνται για ενόχληση στην επιδερμίδα τους. Ηευαισθησίαστηνεπιδερμίδαείναιέναπρόβλημαπουπαρατηρείταισεόλεςτιςηλικίες και γιαδιαφορετικούςλόγους.Μπορείνα είναιψυχολογικοί, είτεναοφείλονταισετροφέςστιςοποίες έχουμε δυσανεξία - και δεντογνωρίζουμε - είτε είναι αντίδραση της επιδερμίδας σε ουσίες που συναντάμε στακαλλυντικά. Ένα νέο πεδίο έρευνας, η «ψυχοδερματολογία», μελετά και «προλαμβάνει» τις αρνητικές εκείνες επιπτώσεις που επηρεάζουν το δέρμα και βασίζονται στα συναισθήματά μας. Ένα επίμονο δερματικό πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει ψυχολογικά προβλήματα, όπως ντροπή και έλλειψη αυτοπεποίθησης!

Γιατί το ευαίσθητο δέρμα είναι τόσο αντιδραστικό;

Οι δερματολόγοι πιστεύουν ότι η κεράτινη στοιβάδα της επιδερμίδας στα άτομα που έχουν ευαίσθητο δέρμα έχει πιο ανοικτούς πόρους, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει αυξημένη αντίδραση των νεύρων. Περιβαλλοντικοί παράγοντες, μέχρι τα ρούχα που τρίβονται πάνω στο δέρμα μας μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό του ευαίσθητου δέρματος. Αντίστοιχα τα «σκληρά» συστατικά που χρησιμοποιούνται συνήθως σε καλλυντικά και απορρυπαντικά, αλλοιώνουν τους δερματικούς φραγμούς (λιπίδια) που συνήθως προστατεύουν την επιδερμίδα από εξωτερικές επιθέσεις και τη βοηθούν να διατηρηθεί ενυδατωμένη. Όταν αυξάνεται το άγχος μας, οι νευρικές απολήξεις στην επιφάνεια της επιδερμίδας παράγουν νευροδιαβιβαστές που προκαλούν φλεγμονές, κοκκινίλες (rosacea) ή ξηροδερμία. «Το έντονο στρες της καθημερινότητας μπορεί να οδηγήσει στην επιδείνωση συμπτωμάτων ακμής ή να επιταχύνει την εμφάνιση των ρυτίδων», τονίζουν οι δερματολόγοι. Πολλές νευρικές απολήξεις καταλήγουν στη επιδερμίδα. Έτσι, όταν τα συναισθήματά μας εκδηλώνονται σε νευρολογικό επίπεδο αντανακλώνται στο δέρμα. Τα μαλλιά και τα νύχια μας επίσης επηρεάζονται από το έντονοάγχος, αλλά και την επαφή με ερεθιστικά καλλυντικά και απορρυπαντικά. Στην περίπτωση της ακμής, όταν υπάρχει συσσωρευμένη ένταση, το σώμα απελευθερώνει τις λεγόμενες ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη, με αποτέλεσμα το δέρμα να γίνεται πιο λιπαρό και να εμφανίζονται περισσότερα σπυράκια. Έχει παρατηρηθεί ότι όταν βρισκόμαστε σε αγχώδη κατάσταση παραμελούμε τη φροντίδα του δέρματός μας. Επιπλέον, πολλοί έχουν την τάση να τρίβουν ή να ξύνουν το δέρμα τους, προκαλώντας επιπλέον βλάβες.

Πρόληψη και φροντίδα

Ειδικές σειρές προϊόντων για ευαίσθητες επιδερμίδες «συνεργάζονται» ιδανικά μεταξύ τους και φυσικά με το δέρμα. Η φροντίδα της ευαίσθητης επιδερμίδας πρέπει να είναι ήπια, ενώ πρέπει να αποφεύγονται συστατικά όπως ο ασβεστόλιθος, αρώματα, χρωστικές ουσίες, σκληρά προϊόντα απολέπισης, όπως σφουγγάρια, λούφα και διάφορα απολεπιστικά σώματος… Επίσης, τζελ και λάδια καθαρισμού που πρέπει να ξεπλυθούν με νερό! Προτιμήστε προϊόντα με σύνθεση από την καταπραϋντική και αντιφλεγμονώδη μποράντζα (starflower), η οποία σε συνδυασμό με άλλα αγνά συστατικά (aloevera, edelweiss) θρέφει, προστατεύει και ενυδατώνει το δέρμα. Επίσης αναζητήστε προϊόντα με οργανικά συστατικά όπως λάδι αγριοτριαντάφυλλου, εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικής βιταμίνης C - η οποία αποδεδειγμένα βοηθά στην αναδόμηση, τη σύσφιγξη και τη λείανση της επιδερμίδας - αγνά αιθέρια έλαια γερανιού, λιβανίου κ.λπ.

8 τρόποι για.. λαμπερή επιδερμίδα

  • Προσπαθήστε να γελάτε. Έρευνες δείχνουν ότι γέλιο μπορεί να είναι το ίδιο ευεργετικό όσο μια θεραπεία για τη μείωση του άγχους!
  • Κοιμηθείτε καλά. Το δέρμα σας μπορεί να μοιάζει κατά δέκα χρόνια νεότερο όταν κοιμάστε καλά.
  • Μην υπερ-προγραμματίζετε. Φροντίζετε σε περιόδους έντονου στρες να μην υπερφορτώνετε το πρόγραμμά σας ή να ζητάτε τη βοήθεια των φίλων και της οικογενείας σας.
  • Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή.
  • Chill! Καθημερινά χαρίστε δέκα λεπτά στον εαυτό σας, κλείστε το τηλέφωνο, τον υπολογιστή και αρπάξτε την ευκαιρία να ξαναγεμίσετε τις μπαταρίες σας. Διαβάστε ένα βιβλίο, κάνετε ένα ωραίο μπάνιο.
  • Κάντε τακτικά μια άσκηση. Τάι τσι, γιόγκα, πιλάτες, τρέξιμο στη φύση κ.ά. βοηθούν στη διαχείριση του άγχους.
  • Φροντίστε τον εαυτό σας. Να αποφεύγετε τα ζεστά ντους και να χρησιμοποιείτε οργανικά σαπούνια και κρέμες. Μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε την επιδερμίδα σας τακτικά και όταν εκτίθεστε στον ήλιο να φοράτε το κατάλληλο για το δέρμα σας αντιηλιακό.
  • Ζητήστε βοήθεια. Η ψυχοθεραπεία, η ύπνωση και οι συμπεριφορικές επιστήμες συχνά βοηθούν στην αντιμετώπιση στρεσογόνων καταστάσεων.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Συσκευές ρινικής πλύσης (neti) Διαβητική νευροπάθεια: »