9 τονωτικά αφεψήματα που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την υγεία του θυρεοειδή σας

Κατηγορία Υγεία
Δευτέρα, 04 Ιουνίου 2018 08:42 Διαβάστηκε 586 φορές
online Ιορδάνης Βελισσάρης

Ο θυρεοειδής είναι ένας σημαντικός αδένας που είναι υπεύθυνος για πολλές λειτουργίες στο σώμα. Όταν υπερλειτουργεί ή υπολειτουργεί, ενδέχεται να εμφανιστούν συμπτώματα όπως η εγκεφαλική σύγχυση, ο βραδύτερος μεταβολισμός, η κόπωση ή ακόμη και η κατάθλιψη. Εδώ θα βρείτε κάποια τονωτικά αφεψήματα που μπορείτε να παρασκευάσετε για να βελτιώσετε την υγεία του θυρεοειδούς:

  1. Αγριοράδικο. Το αγριοράδικο, αλλιώς πικραλίδα ή ταραξάκο, έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην αποτροπή αυτοάνοσων εξάρσεων και την εξισορρόπηση του ανοσοποιητικού συστήματος. Για να φτιάξετε τσάι από αγριοράδικο, χρειάζεστε δύο κουταλάκια του γλυκού αποξηραμένης ρίζας και φύλλων. Στη συνέχεια, βυθίστε το με φρέσκο λεμόνι σε ένα δοχείο τσαγιού για 15 έως 20 λεπτά. Προσθέστε μισό κουταλάκι του γλυκού μέλι, ανακατέψτε και πιείτε.
  1. Σιβηρικό τζίνσενγκ. Ως προσαρμογόνο βότανο, το σιβηρικό τζίνσενγκ μπορεί να βοηθήσει το σώμα να διαχειριστεί καλύτερα το άγχος, όπως και το στρες που προκαλείται από διαταραχές του θυρεοειδούς. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής που συνήθως συναντάμε στα προβλήματα του θυρεοειδούς. Η αποξηραμένη ρίζα αυτού του βοτάνου μπορεί να παρασκευαστεί και να συνδυαστεί με φλούδα πορτοκαλιού ή ξύσμα. Το σιβηρικό τζίνσενγκ απαιτεί μεγαλύτερο χρόνο μαγειρέματος, περίπου δύο έως τρεις ώρες, για να εξαγάγετε τα φυτικά οφέλη.
  1. Τσάγκα. Το Τσάγκα (Chaga) είναι ένας μύκητας που παρέχει οφέλη για τον καθαρισμό του ήπατος και του λεμφικού συστήματος. Αφαιρεί επίσης τις τοξίνες και θρέφει το σύστημα αποτοξίνωσης, το οποίο είναι ωφέλιμο για το σώμα όταν υπάρχουν προβλήματα θυρεοειδούς. Βοηθά επίσης στον καθαρισμό του νου όταν υπάρχει το φαινόμενο της «ομίχλης του εγκεφάλου» σε παθήσεις του θυρεοειδούς. Το Τσάγκα μπορεί να αναμειχθεί σε ένα smoothie ή να μπει σε τσάι (συνήθως σε τσάι matcha).
  1. Ashwagandha. Αυτό το βότανο μπορεί να βοηθήσει το σώμα να αντιμετωπίσει καλύτερα το στρες, το άγχος και άλλες χρόνιες παθήσεις. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της παραγωγής των ορμονών του θυρεοειδούς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ashwagandha αναμειγνύοντάς το με ζεστό γάλα καρύδας ή αμυγδάλου.
  1. Turmeric. Το Turmeric ή κουρκουμάς είναι μία θρεπτική τροφή για την υγεία του θυρεοειδούς λόγω του ενεργού συστατικού του, της κουρκουμίνης. Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορεί να ανακουφίσει διαταραχές που σχετίζονται με τη διάθεση, όπως το άγχος και η κατάθλιψη, οι οποίες συνοδεύουν τις διαταραχές του θυρεοειδούς.
  1. Αστράγαλος. Ο Αστράγαλος μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία των επινεφριδίων και επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση του στρες. Με την καταπολέμηση της φλεγμονής, βοηθά το σώμα να αντιμετωπίσει καλύτερα το άγχος. Επίσης ωφελεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Για να φτιάξετε τσάι Αστράγαλου, μουλιάστε ένα τέταρτο κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένη ρίζα Αστράγαλου για πέντε λεπτά. Προσθέστε μερικά μπουμπούκια λεβάντας ή κουρκουμά και λίγο ακατέργαστο μέλι.
  1. Μάκα. Η σκόνη Μάκα (Maca) περιέχει βιταμίνες Β, C και E - τις οποίες χρειάζεται ο θυρεοειδής για να παράγει ορμόνες και να ρυθμίζει το μεταβολισμό και τα επίπεδα ενέργειας. Βοηθά επίσης στον έλεγχο της ορμονικής επικοινωνίας και στη βελτίωση της διάθεσης. Για να φτιάξετε μάκα, συνδυάστε μια-δύο μεγάλες κουταλιές μάκα με ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα και ένα κουταλάκι του γλυκού τζίντζερ. Στη συνέχεια, ανακατώστε με ζεστό γάλα καρύδας, μισό κουταλάκι του γλυκού με μέλι και μισό κουταλάκι του γλυκού του ελαίου καρύδας.
  1. Ροντιόλα - Η Ροντιόλα (Rhodiola) χρησιμοποιείται ως προσαρμογόνο βότανο στην παραδοσιακή και βοτανική ιατρική ως ηρεμιστικό του σώματος. Τα αποτελέσματά της μπορούν να φανούν σχεδόν αμέσως. Μπορεί να καθαρίσει την «ομίχλη του εγκεφάλου» καθώς και να ενισχύσει την ενέργεια. Μπορεί επίσης να ανακουφίσει τα συμπτώματα κατάθλιψης και να καταπολεμήσει τη χρόνια κόπωση. Λειτουργεί ταχύτερα σε μορφή βάμματος. Μπορείτε να το προσθέσετε στο τσάι σας με φυτικά έλαια, smoothies ή χυμούς.
  1. Τζίντζερ. Το Τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου σε χρόνιες παθήσεις και να μειώσει τους σχετικούς κινδύνους του υποθυρεοειδισμού και των καρδιαγγειακών προβλημάτων. Για να φτιάξετε τσάι τζίντζερ, προσθέστε τρεις έως τέσσερις φέτες ρίζας τζίντζερ σε μια κατσαρόλα με τρία - τέσσερα φλιτζάνια βραστό νερό. Αφήστε το να σιγοβράσει για 10 έως 15 λεπτά. Αφαιρέστε τις φέτες τζίντζερ και προσθέστε μέλι.

Ο θυρεοειδής είναι ένας αδένας σχήματος πεταλούδας που βρίσκεται στο λαιμό και ακριβώς επάνω από το οστό της κλείδας. Σε διαταραχές του θυρεοειδή μπορεί να εμφανιστούν προβλήματα όπως βρογχίτιδα, υπερθυρεοειδισμός, υποθυρεοειδισμός, καρκίνος θυρεοειδούς, οζίδια θυρεοειδούς και θυρεοειδίτιδα.

Πηγές: PaleoHacksMedlinePlus