Έρευνα: Αναψυκτικά διαίτης, απώλεια και διατήρηση βάρους.

Κατηγορία Διατροφή
Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2019 08:50 Διαβάστηκε 240 φορές
Online Ιορδάνης Βελισάρης

Σύμφωνα με τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο International Journal of Obesity, η διακοπή της κατανάλωσης αναψυκτικών διαίτης και η αντικατάστασή τους από νερό, έχει ευεργετική επίδραση στην απώλεια βάρους.

Τα αποτελέσματα αυτά προέκυψαν σε μελέτη κατά την οποία οι συμμετέχουσες που ήταν υπέρβαρες ενήλικες γυναίκες που συνήθιζαν να καταναλώνουν αναψυκτικά διαίτης στη διατροφή τους, χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: η μία ομάδα (35 γυναίκες) αντικατέστησε τα αναψυκτικά διαίτης με νερό ενώ ή άλλη ομάδα (36 γυναίκες) συνέχισε να πίνει κανονικά αναψυκτικά διαίτης. Ο ρυθμός κατανάλωσης ήταν πέντε φορές τη βδομάδα μετά το γεύμα καθ’ όλη τη διάρκεια της 6μηνης προσπάθειας απώλειας βάρους αλλά και στη συνέχεια κατά τη 12μηνη προσπάθεια διατήρησης του επιθυμητού βάρους.

Συνολικά οι 71 συμμετέχουσες που τυχαιοποιήθηκαν συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη χρησιμοποιώντας ανάλυση της πρόθεσης για θεραπεία. Παρατηρήθηκε μεγαλύτερη επιπλέον απώλεια βάρους στην ομάδα που έπινε μόνο νερό σε σύγκριση με την ομάδα που συνέχισε να πίνει αναψυκτικά διαίτης, μετά την περίοδο παρακολούθησης 12 μηνών. Ο Δείκτης Μάζας Σώματος μειώθηκε περισσότερο στην ομάδα νερού από ό, τι στην ομάδα αναψυκτικών διαίτης. Υπήρξε επίσης μεγαλύτερη μείωση των επιπέδων ινσουλίνης στο αίμα σε κατάσταση νηστείας, καλύτερη βελτίωση στην αξιολόγηση ομοιοστατικής εξέτασης μοντέλου αντοχής στην ινσουλίνη και μεγαλύτερη μείωση στην γλυκόζη πλάσματος 2 ώρες μετά το γεύμα στην ομάδα νερού σε σύγκριση με την ομάδα αναψυκτικών κατά τη διάρκεια της περιόδου διατήρησης βάρους 12 μηνών.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η αντικατάσταση των αναψυκτικών διαίτης με νερό μετά το κύριο γεύμα σε γυναίκες που κατανάλωναν αναψυκτικά διαίτης τακτικά, μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω μείωση βάρους κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος συντήρησης βάρους διάρκειας 12 μηνών. Μπορεί επίσης να προσφέρει οφέλη στον μεταβολισμό των υδατανθράκων, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της αντίστασης στην ινσουλίνη κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας περιόδου συντήρησης βάρους.

Πηγή: https://www.nature.com/articles/ijo2017306