Η κατάθλιψη μπορεί να είναι σύμπτωμα ανεπάρκειας θρεπτικών ουσιών.

Κατηγορία Υγεία
Δευτέρα, 22 Απριλίου 2019 08:36 Διαβάστηκε 2714 φορές
online Ιορδάνης Βελισσάρης

Τα τελευταία χρόνια πολύς κόσμος πάσχει από κατάθλιψη που οδηγεί σε περισσότερες συνταγογραφήσεις αντικαταθλιπτικών από ποτέ (περίπου 13 εκατομμύρια Αμερικανοί λαμβάνουν αντικαταθλιπτικά καθημερινά). Ταυτόχρονα, η διατροφή των ανθρώπων έχει χάσει σημαντικά την ποιότητά της. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τείνουν να πιστεύουν ότι τα δύο προβλήματα σχετίζονται, ορισμένοι ειδικοί λένε ότι αυτό σίγουρα δεν είναι σύμπτωση.

Είναι εύκολο να δούμε τη σχέση μεταξύ της φτωχής σύγχρονης δυτικής διατροφής και προβλημάτων όπως η παχυσαρκία ή ο διαβήτης εξαιτίας της αλόγιστης κατανάλωσης ζάχαρης, όμως η κατάθλιψη σχετίζεται περισσότερο με αυτό που δεν καταναλώνουμε παρά με αυτό που είμαστε.

Για παράδειγμα, μία μεγάλη έρευνα αποδεικνύει τη σχέση μεταξύ ανεπάρκειας βιταμίνης D και κατάθλιψης σε νέους και ηλικιωμένους. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι των οποίων τα επίπεδα βιταμίνης D θεωρήθηκαν ανεπαρκή ήταν δύο φορές πιο πιθανό να παρουσιάσουν συμπτώματα κατάθλιψης, σε σχέση με όσους ήταν ήπια ανεπαρκείς σε βιταμίνη D. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα χρησιμοποιεί βιταμίνη D για να ρυθμίσει τα ένζυμα που χρειάζονται για την παραγωγή ντοπαμίνης, επινεφρίνης και νορεπινεφρίνης, ορμόνες που χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της διάθεσης και του άγχους, καθώς και των επιπέδων ενέργειας.

Η κατάθλιψη θεωρείται σημάδι ανεπάρκειας μαγνησίου και μια μελέτη από την Κροατία διαπίστωσε ότι πολλοί άνθρωποι που είχαν επιχειρήσει να αυτοκτονήσουν είχαν επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Βερμόν, διαπίστωσε επίσης ότι οι ενήλικες με ήπια έως μέτρια κατάθλιψη σημείωσαν σημαντικές βελτιώσεις στην κατάθλιψη και το άγχος τους μετά τη λήψη συμπληρωμάτων μαγνησίου για μόλις δύο εβδομάδες. Ένα αναφερόμενο 68% των Αμερικανών δεν λαμβάνουν την συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα μαγνησίου, ενώ το 19% δεν καταφέρνει να πάρει το μισό της αναγκαίας ποσότητας. Αυτό θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στους αυξανόμενους αριθμούς κατάθλιψης.

Τα άτομα με κατάθλιψη έχουν επίσης χαμηλότερες συγκεντρώσεις ψευδαργύρου στο αίμα τους συγκριτικά με εκείνα που δεν έχουν κατάθλιψη και μελέτες έχουν δείξει ότι η συμπλήρωση ψευδαργύρου μπορεί να αντιστρέψει αυτή την κατάθλιψη.

Τα αντικαταθλιπτικά έχουν χαμηλό ποσοστό αποτελεσματικότητας

Η σύνδεση θρεπτικών ουσιών εξηγεί γιατί η θεραπεία της κατάθλιψης με φάρμακα είναι τόσο αναποτελεσματική: απλώς δεν αντιμετωπίζει την υποκείμενη αιτία της κατάθλιψης πολλών ανθρώπων. Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Ζυρίχης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα αντικαταθλιπτικά είναι εν πολλοίς αναποτελεσματικά και δυνητικά επιβλαβή και είναι μία από τις πολλές μελέτες που δείχνουν την απαράδεκτη ιστορία αυτών των φαρμάκων.

Το χειρότερο είναι το γεγονός ότι η χρήση των φαρμάκων αυτών μακροπρόθεσμα αυξάνει τις πιθανότητες ενός ατόμου να παρουσιάσει υποτροπή καταθλιπτικών επεισοδίων. Τότε υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος αυτοκτονίας. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια χειρότερη παρενέργεια από αυτό, μέχρι να συνειδητοποιήσει πόσοι πολλοί δράστες μαζικών δολοφονιών τα τελευταία χρόνια είχαν πάρει αντικαταθλιπτικά.

Ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος είναι ότι οι γιατροί είναι πάρα πολύ βιαστικοί στο να συνταγογραφήσουν αυτά τα φάρμακα και πολλοί ασθενείς το ζητούν με την ελπίδα μιας εύκολης αποκατάστασης. Είναι κατανοητό ότι όσοι είναι καταθλιπτικοί είναι πρόθυμοι να βρεθούν σε μια καλύτερη κατάσταση, αλλά η διόρθωση των διατροφικών ελλείψεων είναι πραγματικά εξίσου εύκολη και δεν ακολουθείται από παρενέργειες.

Επίσης, εξασφαλίζοντας ότι παίρνετε αρκετές από τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το σώμα σας, βελτιώνεται πραγματικά η γενική υγεία σας, όχι μόνο η κατάθλιψη. Ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D, ψευδάργυρου και μαγνησίου μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την κατάθλιψη, μπορείτε επίσης να πάρετε αυτά τα θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής σας. Τα στρείδια, τα κάσιους, τα θαλασσινά και το βόειο κρέας θεωρούνται καλές πηγές ψευδαργύρου, ενώ μπορείτε να πάρετε μια δόση μαγνησίου από τρόφιμα όπως το σπανάκι, τα αμύγδαλα, οι σπόροι κολοκύθας, τα αμύγδαλα και η μαύρη σοκολάτα.

Η βιταμίνη D είναι ίσως η πιο απλή στο να διορθωθεί: απλώς πρέπει να περάσετε λίγο χρόνο έξω χωρίς αντηλιακό για να αφήσετε το σώμα σας να αρχίσει να παράγει περισσότερη από αυτή. Ο χρόνος που απαιτείται εξαρτάται από τον τόνο του δέρματός σας, την ώρα της ημέρας και τη γεωγραφική θέση, αλλά μπορεί να είναι μόλις 10 λεπτά την ημέρα μερικές φορές την εβδομάδα.

Για άτομα με σοβαρή κατάθλιψη, μπορεί να είναι δύσκολο να πιστέψετε ότι κάτι τόσο απλό όσο το να παίρνετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά, αλλά δεν έχετε τίποτα να χάσετε και ίσως αξίζει να το προσπαθήσετε.

Πηγές: WakingTimesNaturalNewsPsychCentral